  • Data: 2019-01-29 15:07:00
    Temat: Re: Takie ogłoszonko
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Drogie rozwiązanie.

    > Ludzie mają odporność w genach na smog.
    > To z czasów, gdy były kurne chaty, jurty, wigwamy i jaskinie mieszkalne.

    Smog to nie tylko pył, to także gazy i substancje rozpuszczalne np w wodzie,
    a tę też wdyhamy.
    Ja nie wieżę, ja wiem, że to jest szkodliwe.
    Smog atakuje oskszela, płuca, krew, wątrobę, serce, nerki.
    Mniej więcej w takiej kolejności.
    Takie np tlenki azotu - mnustwo tego zawierają spaliny - są dużo bardziej
    toksyczne dla krwi niż tlenek węgla (czad).
    Podobnie jak czad uniemożliwiają transport tlenu we krwi.
    Pyły - wszyscy wiedzą, a inne związki toksyczne atakują wątrobę i serce, bo
    wątroba nie daje rady z neutralizacją.
    Większość zwykle usuwana jest pszez nerki, więc i one sa obciążone, część z
    żułcią, duża część płucami, więc każdy zasmogowany powinien dbać by się
    odsmogować, gdy ma możliwość.

    Tak więc odporności nie dają nam geny a sprawność całego organizmu.
    Jak ktoś ma jakieś dodatkowe dolegliwości, to zwykle smog mu w to właśnie
    dokopie.
    Smog powoduje duże niedotlenienie.
    Nasza odporność na wirusy , bakterie itp więc odporność jest mocno zależna
    od tlenu. Gdy go brakuje odporność spada. Dlatego pszy smogu zaostszają się
    wszelkie pszewlekłe horoby, bo zwykle mają tło wirusowe lub bakteryjne.

    >Tu gdzie mieszkam, Koreańczycy śmigają w maseczkach na twarzy, bo wierzą że
    >im to w czymś pomaga. Pył z chińskiej >pustyni zimą dociera do Korei, a
    >potem do Japonii w postaci drobin wielkości pojedynczego mikrometra. Kiedy
    >ich pytam jakie >rozmiary ma gaza w ich maseczce, dalej nie kumają nonsensu
    >noszenia kawałka szmaty na twarzy, kiedy to ścierwo przenika >przez błonę
    >komórkową. Ale chemicznie jest obojętny, więc raka dostają od picia soju a
    >nie od wdychania piachu.

    Maseczki antysmogowe to nie kawał szmaty.
    Zawierają zwykle kilka warstw (zwykle 3-5), ja najbardziej wieżę w węgiel.
    Czyli są zminimalizowaną wersją maski pszeciwgazowej. W tę też nie wieżysz?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)