eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTakiego zastosowania swojej cewki, Tesla raczej nie przewidział › Re: Takiego zastosowania swojej cewki, Tesla raczej nie przewidział
  • Data: 2018-06-11 22:51:05
    Temat: Re: Takiego zastosowania swojej cewki, Tesla raczej nie przewidział
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Nie tyle częstotliwość, co okres pomiędzy wyładowaniami.
    > Swego czasu podobnie bawiliśmy się w domu albo w pracowni fizycznej,
    > jeszcze w szkole średniej.
    >
    > Pierwsze nadajniki radiowe też tak działały.
    > Teraz pewnie można by je odbierać na pełnej skali długich i średnich
    > - o ile jeszcze ktoś by znalazł takie radio.

    Nie tylko pierwsze, te "ostatnie" też tak działają. Mam takie radio
    w samochodzie, i to nie najgorszej klasy. W wielu miejscach na pełnej
    skali długich i średnich słychać tylko jednolite bzyczenie okolicznych
    przetwornic.

    Jarek

    PS
    Też się zabawiałem w domu transformatorem Tesli, jeszcze w szkole
    podstawowej będąc, czyli bardzo dawno temu.

    --
    A tu zagłuszaczki
    ten kurewski poryk