eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie? › Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
  • Data: 2017-08-10 13:18:02
    Temat: Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, że ów "pozorny" wiatr to po prostu prędkość stojącego
    > powietrza względem ruchomego papieru.

    Tak, pozorny wiatr to prędkość stojącego powietrza względem ruchomego papieru. Jego
    prędkość może się zmieniać ale teoretycznie zawsze papier mija tyle samo powietrza
    (30m), tyle że raz krócej (szybciej) raz dłużej (wolniej).

    > W zamknietej hali po pewnym czasie powietrze sie wilgocia nasyci.

    Hala ma klimatyzację i nawilżacze powietrza utrzymujące stałe warunki niezależnie od
    produkcji czy warunków zewnętrznych. Choć pewnie lokalnie występują spore różnice, to
    jednak jeszcze chcę pominąć tą kwestię - komplikuje już nie łatwe rozmyślanie.

    > Toteż właśnie dlatego pisałem, ze wymagałoby to potestowania.

    Nie mam jak wykonać takich testów. Przy różnych prędkościach zmieniają się też inne
    parametry np. ciśnienie pary (przy większej prędkości musi być podawana szybciej),
    czas kontaktu z walcami chłodzącymi i wiele innych.
    Mi zależy tylko na wpływie czynnika czasu kontaktu z chłodnym powietrzem i pozornym
    wiatrem. Nie mogę wyizolować tylko tego parametru więc rozważam go teoretycznie.

    Czas kontaktu z powietrzem hali jest oczywisty - im dłuższy tym więcej czasu na
    odparowanie. Co jednak z pozornym wiatrem? Moim zdaniem nie ma znaczenia, bo papier
    zawsze mija tyle samo powietrza ale nie jestem pewien tej tezy.