eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla Model 3: jednak silnik z magnesami › Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <on78nm$96m$1@dont-email.me> <59972a85$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7a0u$djk$1@dont-email.me> <59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <on7qef$37u$1@dont-email.me> <5997e7fc$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <on93n8$32n$1@dont-email.me>
    <59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Date: Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 50
    Message-ID: <599ed9ba$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.110.79
    X-Trace: 1503582650 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 83.30.110.79:57196
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3107
    X-Received-Body-CRC: 621668373
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613399
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
    >> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
    >> efekty przy
    >> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
    >> mniejszych
    >> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    >> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
    >> połączony z
    >> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
    >> magnetycznym
    >> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
    >> się
    >> dałyby magnes o zmiennym polu.

    IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
    szczotki.
    Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
    daje.

    Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
    Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
    prady, aby uzyskac taki sam moment.
    Czyli straty rosna.

    Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
    szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
    A moze nie ?

    >> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    >> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
    >
    >To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
    >jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

    Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

    Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
    Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
    inna niz w drugim.
    OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.

    Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
    A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
    nieoszczedne sie wydaje.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: