-
Data: 2017-06-25 11:44:08
Temat: Re: Tesla cd...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 25 Jun 2017 08:59:41 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 24.06.2017 o 20:45, Sebastian Biały pisze:
>> Pokaż obliczenia. Sprawnośc przetwarzania elektryki jest wysoka.
>
> Proszę - nie moje, ale zgadza się z tym co sobie kiedyś liczyłem.
> Zakładając sprawność tramwaju 100% (nieduże uproszczenie), sprawność
> przesyłu 85% (prawdziwe) i sprawność elektrowni 35% (niestety tak)
Dorzuc sprawnosc kopalni. I w zuzytym pradzie, i w wyposazeniu.
> dochodzimy do tego że na 1kWh zużytą przez tramwaj potrzeba 3,36 kWh to
> jest 12MJ wrzuconych na palenisko.
> Te 12 MJ w 60% (7,2MJ) pochodzi z węgla kamiennego o średniej wartości
> opałowej 25MJ/kg i zawartości węgla około 60%.
> Reszta (4,8MJ) przyszła z elektrowni na węgiel brunatny o średniej
> wartości opałowej 9MJ/kg i zawartości węgla około 25%.
> Zatem puściliśmy z dymem 300g węgla kamiennego i 500g brunatnego.
> W tych 300g było 170 gramów pierwiastka C zaś w tych 500g było ich 130.
> Razem spaliliśmy 300 gramów czystego węgla czyli 25 moli.
>
> Teraz chemia:
> C + O2 = CO2 czyli z jednego mola wegla jeden mol CO2.
> Mamy 25 moli CO2 = 1100g CO2/kWh tramwaju.
>
> No a teraz autobus
> załóżmy że silnik diesla zjada sobie 200g paliwa o gęstości 850g/litr na
> kWh.
> daje to 0,24 litra/kWh.
W optymalnym punkcie pracy.
W praktyce to mysle ze co najmniej 2x wiecej.
> Tu znalazłem:
> http://www.autotechnika.com.pl/badania_homologacje6.
php
> że spalenie litra diesla to 2750 g CO2. Czyli mamy 660 gramów CO2 na kWh.
W dieslowskim paliwie duzo wegla, w tych 200g to jakies 180g.
Co nam daje 660g CO2 bez liczenia litrow.
Albo wprost z tymi 800g wegla kopalnego porownac.
> Tyle że sprawność przeniesienia mocy w autobusie z automatem to nie jest
> 100%.
> Wychodzi że tramwaj daje O POŁOWĘ więcej CO2 niż autobus na kWh.
>
> Ale ale...
> Opory toczenia tramwaju a opory toczenia autobusu to zupełnie inny rząd
> wielkości. Tu pole do manewru dla Phinka.
Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu.
O ile wiem - to sie bardzo rzadko robi, byc moze wcale.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.17 12:00 Shrek
- 25.06.17 13:58 Sebastian Biały
- 25.06.17 14:12 Michał Jankowski
- 25.06.17 14:23 Shrek
- 25.06.17 14:45 tck
- 25.06.17 15:06 s...@g...com
- 25.06.17 15:10 Shrek
- 25.06.17 15:14 Shrek
- 25.06.17 15:22 Michał Jankowski
- 25.06.17 18:27 Shrek
- 25.06.17 18:59 Michał Jankowski
- 25.06.17 19:10 Shrek
- 26.06.17 00:09 J.F.
- 26.06.17 07:36 Yakhub
- 26.06.17 18:24 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=