  • Data: 2020-03-29 17:02:57
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 23:37:11 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    wymyślałem 15 lat temu. Wtedy jeszcze w tym biznesie było trochę grosza na jakąś
    inżynierię. Teraz to już szczere, niczym nie skrępowane druciarstwo.

> [...]
    > kartonu, trocin i folii alu. Ale, dotknąłeś dosyć istotnej sprawy.
    > Podlinkowany przez Ciebie kocioł to kocioł kondensacyjny, mój jest
    > natomiast tylko z zamkniętą komorą spalania. Komin jest koncentryczny, z
    > kwasówki. Muszę się liczyć z tym, że za XX lat będę zmuszony wymienić
    > kocioł, *zapewne* na kondensacyjny. Co z kominem ? Może się okazać że
    > jego wymiana będzie zabójcza finansowo. Wiem, to trochę wróżenie z
    > fusów, ale może lepiej wymienić kocioł już dziś, na taki kompatybilny z
    > moim kominem, dopóki są jeszcze dostępne.

    Kondensacyjne w ogóle nie potrzebują komina, bo mają fest wentylator podłączony do
    palnika. W typowym domu w UK kocioł ma wylot przez ścianę, po drugiej stronie ściany
    na wysokości 2 metrów, wokół nie ma nawet śladu zadymienia, bo spaliny mają max 50C.
    Na ogół jakiś krzak tam rośnie, żeby wiatr nie dmuchał prosto w kocioł, bo ściana ma
    15 centymetrów grubości. W Korei te kotły są wielkości pudełka na buty, w bloku
    spaliny lecą do kanału wentylacyjnego, tam gdzie okapy znad kuchenek. Wszystkie
    kształtki z plastiku, na dachu badziewny wentylatorek, raczej dla osłony przed
    ptakami. Kotły kondensacyjne z palnikiem pre-mix nie potrzebują ciągu kominowego.
    Ilość spalin jest znikoma, jak się umie zaprojektować wymiennik to na bardzo krótkiej
    drodze schładzają się do temperatury tolerowanej przez plastikowe rury. Zresztą
    większość ciepła jest w postaci promieniowania, komina nie grzeje. Czemu obawiasz się
    o potrzebę wymiany komina?