eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTypowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu? › Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Subject: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>
    Date: Mon, 18 Jun 2018 12:15:29 +0200

    On 2018-06-08 04:14, Pszemol wrote:
    > Procesor embedded NXP serii Cortex M4... Pracuje zaledwie 100MHz...
    > W czasie normalnej pracy jest zimny, temperatura pokojowa...
    >
    > Klient zwraca już 3 płytę w której procesor zwiera szynę 3V3
    > i grzeje się tak, że dotykając go palcem ciężko wytrzymać...
    >
    > Do procesora podłączone kostki zewnętrznej pamięci flash i SDRAM.
    > Też normalnie zimne.
    >
    > Na próbę biorę jedną płytkę: wymieniam starannie ten grzejący się
    > cpu... mierzę napięcia, wszystko ok. Procesor programuję, program
    > startuje, na LCD obraz, za moment grzeje się niebotycznie kostka
> [...]

    Jeżeli nie RF/EMC/EMI to sprawdź pod kontem temperatury w miejscu gdzie
    pracowało.

    Świeciło na nią słońce ?
    Klimatyzowany lab ?
    Jak zasilane ?
    Zasilacz gdzie ?
    Część jakiejś maszyny ?
    Jakieś elementy wykonawcze ?
    Czego nie było na testach ESD ?
    Podłączone PE do obudowy ?
    Jakieś szybkie zmiany w okolicy ?
    Przepływ dużego prądu ?
    Pole magnetyczne ?

    Cała historia jest ważna.

    Z X-Raya to mógłbyś się jedynie dowiedzieć gdzie bond upalony. Może dać
    jakąś wskazówkę.

    Widziałem już różne cuda.

    Pozdrawiam

    Adam Górski