    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 2 Jun 2017 00:47:00 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <592ff831$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <59302b50$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <1nw3zzetibpar$.11nvx5hxfr577.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 16:27:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Jeden dobry przyklad bardzo szybko obala teorie.
    > Tylko trzeba go zobaczyc, a wczesniej zrobic.
    > Potrafisz zrobic ?

    Potrafię. Ale Ci nie pokażę :-)
    Będziesz musiał sobie wyobrazić. Biorę łożysko magnetyczne, wszystko jedno jak te
    magnesy poukładane. W promieniowym jest pierścień wewnętrzny i zewnętrzny, w osiowym-
    dwa płaskie krążki. Jeden ma być wirujący, drugi stały. I teraz ten stały pierścień
    zamiast przykręcać na twardo do korpusu maszyny, mocuję w oprawce która ma pewną
    zdolność tłumienia drgań. Najlepiej w szerokim zakresie częstotliwości. Jedny słowem,
    łożysko drgań nie tłumi, ale oprawka tłumi. I nagle połączenie nie jest "z gruntu
    niestabilne".

    > Moze byc i w 6. Zreszta bardzo czesto musi, bo inaczej sie magnes
    > obroci, odpychanie zamieni w przyciaganie, i stabilnosc zostanie
    > szybko osiagnieta - niestety, nie taka, o jaka chodzi :-)
    >
    > Pardon, wirnik, to chcemy tylko w 5.

    Racja, w pięciu. Obok klawiatury po lewej stronie mam spacemousa, ten ma sześć. No i
    tłumienie za słabe, bo jak trącę go ręką, to na ekranie jeszcze przez dziesięć minut
    lata mi rysunek na wszystkie strony.

    > Styczna z palca, a z lozysk chcemy poprzeczna.

    > Tylko ze zakret tez generuje ogromna sile.

    Myślę że szybciej by wywaliło samochód na bok albo wypchnęłoby z drogi niż łożysko
    się poddało.