    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <7...@g...com>
    <592ff831$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <59302b50$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <1nw3zzetibpar$.11nvx5hxfr577.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Date: Fri, 2 Jun 2017 20:07:07 +0200

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 16:27:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Potrafię. Ale Ci nie pokażę :-)

    >Będziesz musiał sobie wyobrazić.
    >Biorę łożysko magnetyczne, wszystko jedno jak te magnesy poukładane.
    >W promieniowym jest pierścień wewnętrzny i zewnętrzny, w osiowym- dwa
    >płaskie krążki.
    >Jeden ma być wirujący, drugi stały.
    >I teraz ten stały pierścień zamiast przykręcać na twardo do korpusu
    >maszyny, mocuję w oprawce która ma pewną zdolność tłumienia drgań.
    >Najlepiej w szerokim zakresie częstotliwości.
    >Jedny słowem, łożysko drgań nie tłumi, ale oprawka tłumi. I nagle
    >połączenie nie jest "z gruntu niestabilne".

    "z gruntu niestabilne" polega zdaje sie na tym, ze te krazki od
    osiowego, jak sie osie rozbiegna, to generuja sile poprzeczna.
    A z kolei pierscienie, jak sie przesuna osiowo, to generuja sile
    osiowa.
    I nie o drganiach mowie, tylko o wypchnieciu z obszaru dzialania.

    Widziales gdzies takie dwa lozyska razem, na stalych magnesach ?
    Mozna kupic ?

    wszelakie inne przyklady magnetycznej lewitacji tez moga byc.
    Z wyjatkiem tej diamagnetycznej - ta znam.

    ludzie eksperymentuja, ale szczyt amatorskich osiagniec to jest to
    https://www.youtube.com/watch?v=7qRJpFzSiFQ

    Jak widac - trzeba sie jednak oprzec na czyms stalym

    chodzi mi po glowie levitron
    https://www.youtube.com/watch?v=hu1jEWLZVug

    Jakby tak 4 obok siebie postawic i listewkami polaczyc - bedzie
    lewitowac, czy nie ?

    O, jest i teoria
    https://www.youtube.com/watch?v=fSvpcsVlBVo

    >Myślę że szybciej by wywaliło samochód na bok albo wypchnęłoby z
    >drogi niż łożysko się poddało.

    Aktywne lozyska magnetyczne to chyba da sie kupic, to i w parametrach
    sile podadza.

    Bo na samochod pomysl mamy - dwa wirniki przeciwbiezne.
    I musi wtedy samochod rozerwac.

    J.