  • 31. Data: 2009-01-05 01:09:33
    Temat: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > obstaje przy tym ze nie trzeba o ile mamy stabilny monitor
    > oraz nie potrzebujemy hiper dokladnosci do zastosowan profi.

    ^^^^^^

    do zastosowan nie profi mialo byc...

    Roger

  • 32. Data: 2009-01-05 06:49:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Aa" <A...@a...pl> napisał:

> [...]
    IBM w
    TN).

    > Jeśli już trochę odbiegamy od tematu, to mam pytanie. Jak oznaczane są
    > wersje T42p posiadające matryce IPS?

    Dla całej rodziny T42 matryca musi spełniać dwa warunki - rozmiar 15" i
    rozdzielczość co najmniej 1400x1050 (zarówno matryce 14"1400x1050jak i 15"
    1024x768 to zwykłe matryce TN). Jak masz wątpliwości - spisz konkretny kod
    modelu laptopa który Cię interesuje (podany na spodniej stronie obudowy - 4
    cyfry w przypadku T42 zaczynające się od 23 i po myślniku 3 litery) i
    sprawdź na stronach IBM-a w wykazie części zamiennych jakiego typu ma
    inwerter do matrycy. Dla ułatwienia bezpośredni link dla matryc 15" -
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-55304
    Żeby było ciekawiej - wydaje się, że z tą literką 'p' na końcu oznaczenia
    było różnie - prawdopodobnie jej obecność (lub nie) zależała nie tylko od
    zawartości konkretnego laptopa, ale i rynku zbytu na który był przeznaczony.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-01-05 07:17:33
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JackDeJack pisze:
    > Oczywiście różnic percepcji monitor vs papier się nie oszuka

    To akurat jest powszechne nieporozumienie, wynikające ze stosowania
    badziewnych i rozregulowanych monitorów.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 34. Data: 2009-01-05 07:20:08
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Bronek Kozicki pisze:
    > tylko najdroższe monitory zbliżają się do AdobeRGB

    Są i tanie, ale procenty pokrycia jakiejś-tam przestrzeni to wcale nie
    jest wyznacznik jakości.

  • 35. Data: 2009-01-05 07:57:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To akurat jest powszechne nieporozumienie, wynikające ze stosowania
    > badziewnych i rozregulowanych monitorów.

    A to jest nachalna reklama przeplacanych monitorow.

    Roznica w odbiorze swiecacego monitora
    i pochlaniajacego swiatlo powiekszenia jest oczywista.

    Zalezy bardziej od obserwatora niz konkretnego sprzetu.

  • 36. Data: 2009-01-05 08:04:42
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > rozglądam się ostatnio w temacie dość powszechnym, a mianowicie
    > różnice między tym co widzę na monitorze a tym co dostaje w
    > fotolabie. Z wyczytanych informacji wnioskuję, że jedynie kalibracja
    > przy użyciu odpowiedniego sprzętu może mi pomóc. Przeszukując serwisy
    > aukcyjne widzę, że koszt używanego sprzętu (np. polecane przez wielu
    > serie firmy X-Rite) to około 500 zł. Nie ukrywam, że koszt dla mnie
    > trochę za duży.

    A na komputer, aparat, monitor itd Cie stac?
    Jak sie powiedzialo A to trzeba i Beee ;)

    Dziesiec lat temu kalibrator kosztowal majatek,
    teraz gdy dobre urzadzenie mozna kupic sporo ponizej
    1000zl nie ma zadnego wytlumaczenia.

    Kup na spolke z kumplem czy dwoma wyjdzie taniej.

    > Dodatkowo, każdy ze sprzedających podaje, że
    > kalibrator był użyty mniej niż 10 razy.

    Tak jakby to mialo jakies znaczenie - to nie mydlo :)

    > W związku z tym mam pytania,
    > jak często powinno kalibrować się monitor, czy jednokrotna, dobra
    > kalibracja wystarczy na dłuższy czas (rok, dwa)

    Nie. W przypadku CRT na krocej w przypadku LCD na dluzej.
    Ale nie na rok, ani nawet nie na pol.

    > , czy prowadzone są usługi kalibracji monitorów?

    Jasne, ze sa. Sa frajerzy co chca za to placic to sa i uslugi :)

    > Zastanawiam się, czy jest sens
    > kupowania takiego sprzętu do zastosowań domowych, na jeden monitor,
    > czy nie lepiej poszukać kogoś w okolicy, kto za odpowiednią opłatą mi
    > to załatwi.

    Ja Ci moge zdalnie "zaswiadczenie kalibracji" na kartce A4 wypisac.
    Wyjdzie taniej niz taka uslugowa kalirabcja a wartosc bedzie mialo
    po miesiacu taka sama ;)

  • 37. Data: 2009-01-05 08:08:38
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > obstaje przy tym ze nie trzeba o ile mamy stabilny monitor

    Jak jeszcze znajdziesz wodke w proszku to daj znac ;)

    Nie ma czegos takiego jak "stabilny monitor".

  • 38. Data: 2009-01-05 10:23:20
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Jak jeszcze znajdziesz wodke w proszku to daj znac ;)

    znalazlem piwo w glucie, moze byc :)

    > Nie ma czegos takiego jak "stabilny monitor".

    nie zapominaj, ze nie wszyscy potrzebuja robic profi wydruki za ciezka
    kase dla klientow. Niektorym to wystarcza nawet o zgrozo ustawienie
    monitora na oko wedlug jakis tam paseczkow tonalnych i jakos z tym
    zyja. A fakt dobrego skalibrowania monitora raz na rok nawet jest
    lepszy od ustawiania go co miesiac na oko. Mnie Twoja kalibracja
    onegdaj straczyla na rok z okladem i jakos bylo dobrze do moich
    potrzeb.

    Roger

  • 39. Data: 2009-01-05 10:41:57
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > lepszy od ustawiania go co miesiac na oko. Mnie Twoja kalibracja
    > onegdaj straczyla na rok z okladem i jakos bylo dobrze do moich

    A bo Tobie Zywiec smakuje ;)

  • 40. Data: 2009-01-05 10:54:59
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Roznica w odbiorze swiecacego monitora
    > i pochlaniajacego swiatlo powiekszenia jest oczywista.

    Pierdzielicie Hipolicie. :)

    Jeśliby tak było, dawno temu ludzie domyśliliby się że Księżyc nie
    świeci, tylko odbija światło.