  • Data: 2019-01-02 07:13:44
    Temat: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 02:28:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > jak dla mnie te krytyki c++ itp sa malo
    > sensowne lub istotne, (ale tez zarazem
    > sie nie umpieram bo nie mam specjalnego zdania na te tematy, malo mnie to obchodzi
    odbieram to jako nieistotne)

    Ja mam podobnie z Twoimi tematami.
    Piszesz o programach w rodzaju "tworzę swój edytor tekstu", "piszę grę rogue-alike",
    "opracowuję swój własny asembler" - szczerze powiedziawszy, nie są to rzeczy bez
    precedensu.
    Jeżeli masz ochotę się w to bawić, Twoja sprawa, ale tego rodzaju programów istnieje
    już milion czy coś koło tego, i nie wygląda mi na to, żeby te Twoje rozwiązywały
    jakieś rzeczywiste problemy.

    Jeśli cokolwiek, to z rzeczy, które robisz, bardziej interesowałoby mnie to C2.
    Moim zdaniem używane przez nas języki programowania mają kolosalny wpływ na nasze
    myślenie o problemach, zaś perspektywa, którą prezentuje Stroustrup, poniekąd wymusza
    błędne myślenie o problemach, albo rozwiązywanie nie tych problemów, co trzeba.

    Obszar badań, który mnie interesuje, to zwiększanie ekspresywności pracy z komputerem
    - żeby móc łatwo i szybko przechodzić od pomysłów do działających programów.

    Lubię refren tej piosenki:

    https://www.youtube.com/watch?v=hHdvmblt948