  • Data: 2019-01-03 17:41:04
    Temat: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-01-03 16:07, g...@g...com wrote:

    > Co w takim razie wnoszą referencje w C++? (oprócz niepotrzebnej komplikacji)
    > Co takiego staje się możliwe dzięki nim, co nie było możliwe bez nich?

    1. Upraszczaja skladnie z chorego .x->c.d-> na .x.c.d
    2. Zapobiagaja bezrefleksyjnemu uzywaniu arytmetyki ponterow
    (a ta arytmetyka, poza chorym (void*)cus:) skutecznie eliminuje
    mozliwosc rzetelnej/nieprzeklamanej weryfikacji flow programu.)

    Slowem. Jestem za. W swych programach starlem sie od zawsze
    uzywac wylacznie referencji. Nawet jesi API (narzucone przez
    nieprzekonywalna Mlodziez:) stosuje poinery to wewnetrzenie robie
    bardzo czesto w stylu:

    void fun(const Klasa* o)
    {
    const Klasa& obj = *o;
    }

    Wprowadzono wreszcie nullptr (znow po 30 latach:), ale od 30 lat
    stosowalem podobna konstrukcję (niestety wspomagana wpierw makrem,
    ale pozniej dalo sie szablonem) - zwana zwyczajnie null - do sprawdzania
    nothing-owosci referencji.

    PS: a taka Simula juz w 67 miala sobie logiczne i proste i w pelni
    wystarczajace:

    integer a;
    ref(integer) ar;

    i dwa operatory przypisania