  • Data: 2019-01-02 15:55:50
    Temat: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 13:44:21 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    obchodzi odbieram to jako nieistotne)

    rogue-alike", "opracowuję swój własny asembler" - szczerze powiedziawszy, nie są to
    rzeczy bez precedensu.
    istnieje już milion czy coś koło tego, i nie wygląda mi na to, żeby te Twoje
    rozwiązywały jakieś rzeczywiste problemy.

    > szczerze mowiac jest to glupia wypowiedz,

    dlaczego?

    > (pominawszy juz ze nie ma specjalnego zwiazu miedzy pisaniem edytora tekstu a
    wywolywaniu dziwnych wojen z c++ z dziwnymi argumentami, nie mowie nawet ze te
    argumenty nie sa sluszne czesc moze byc jakos tam sluszna ale nie sa one zbyt istotne
    po prostu )

    Zgadzam się, że wojny są stratą czasu. Z drugiej strony uważam,
    że warto przeprowadzać krytyki i prezentować różne punkty widzenia.

    Może przedstawiam swoją perspektywę w nieodpowiedni sposób?

    > z tego ze jest duzo edytorow nie wynika ze jak ktos napisze
    edytor/asembler/roguelike to nie moze zrobic w tym edytorze nic nowatorskiego..

    Masz rację, nie wynika.

    > dla mnie akurat te projekty byly nowatorskie (wewnetrznie i zewnetrznie)

    Wewnętrzne i zewnętrznie? Co masz na myśli?

    > ale to tez gwoli istoty rzeczy nie dotyka sedna istoty najwazniejszych problemow
    >
    > istota problemu jest nieststy to co opisalem wczesniej w poscie jako 1 i 2B
    > (pisze nieststy bo sa to problemy na ogol odbierane przeze mnie dosyc nieprzyjemne,
    > byc moze wlasnie powinienem sobie wypracowac jakies pdescie by uczynic je
    strawniejszymi ale to nie jest lekka sprawa)

    Moim zdaniem programowanie to jest przede wszystkim myślenie
    i wypracowywanie dobrych nawyków.
    Jak się ma złe nawyki, to można łatwo utonąć w bałaganie, który się zrobi
    wokół siebie, i niepotrzebnie trwonić energię.

    Być może pewnym problemem jest to, że nie ma jasnych wytycznych
    odnośnie tego, które nawyki są dobre, a które złe - jak to mówią,
    "po owocach ich poznacie".

    W moim odczuciu książki w rodzaju tej omawianej uczą bałaganiarstwa
    i nie są dobrym wzorem do naśladowania.
    Jest to tym bardziej istotne, że na początku większość osób
    uczy się programowania właśnie przez naśladownictwo.
    Właśnie w ten sposób dowiadujemy się, jak "się robi rzeczy".

    Dla mnie jest trochę tak, że istotnym czynnikiem jest takie sformułowanie
    celu, żeby był możliwy do realizacji w trakcie jednego "posiedzenia".

    Z reguły mi to nie wychodzi, ale jest pewien rytm, który mi pomaga:
    w okresie zimowym dojeżdżam do pracy kolejką ok. 40 minut w każdą
    stronę. Jest to dość dużo czasu, żeby spróbować nadgryźć jakiś temat.
    Czasem wracając z pracy wkręcę się na tyle mocno, że później jeszcze
    w domu coś dokańczam - w ten sposób udało mi się stworzyć zalążek
    swojego "edytora edytorów" (czy raczej "edytora struktur").

    Jednak w okresie świąteczno-sylwestrowym nie udało mi się do niego
    niczego dodać. Wolałbym z pewnością, żeby moje prace szły szybciej.

    Może nie powinienem trwonić tyle czasu na te fora.