  • Data: 2019-01-02 17:39:21
    Temat: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:34:57 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    wywolywaniu dziwnych wojen z c++ z dziwnymi argumentami, nie mowie nawet ze te
    argumenty nie sa sluszne czesc moze byc jakos tam sluszna ale nie sa one zbyt istotne
    po prostu )

    > glupie jest bicie piany o nieistotne sprawy... do tego jak sie kogos przekonuje to
    powiedzialbym wystepuja dwa rodzaje argumentow, przekonujace i nieprzekonujace -
    przekonujace argimenty sa naprawde przekonujace, a czytaie kolegi raczej przypomina
    czytania kogos kto wywala z siebie 30 arguimentow ale wszystkie naleza do tej
    drugiekj kategorii

    Nie sądzę, żeby to były nieistotne sprawy.
    Są ludzie, którzy bardzo poważnie traktują kwestię nauki programowania
    i upraszczanie go do tego stopnia, żeby było dostępne dla dzieci.

    > a sedno problemu i tak jest gdzi indziej... jak ktos ma buga w kodzie to
    wysluchowania dyskucji czy licp jest lepszy czy c++ sie troche mija z celem bo by
    buga naprawic trzeba sie zajac czyms innym

    Ale jeżeli użyjesz narzędzia, które nie ułatwia wprowadzania
    bugów do kodu, to nie będziesz miał buga w kodzie.

    Pytanie, skąd w kodzie biorą się bugi (i jakich zasad warto się trzymać,
    żeby ich unikać albo łatwo wynajdywać), nie jest bezzasadne.

    > kwestai jest taka ze ta gadla lisp a c++ jest ogolnie malo uzyteczna a takie
    metaforyczne 'bugi' przeszkadzajace ludziam w programowaniu wstepuja i jak juz ktos
    zaczyan dyskusje o tym jak lepiej cos robic w kodowaniu to trzeba by sie skupic na
    istocie sprawy

    Otóż tak, właśnie, chodzi o skupianie się na istocie sprawy.
    Rzeczy takie jak parsowanie rzadko kiedy są istotą sprawy, a jeśli
    jako takie je uznamy, to moim zdaniem trzeba zapytać, jaką wartość
    wnoszą, że poświęcamy im aż tyle czasu.

    > za duzo by pisac... napisanie asemblera dalo mi duzo bardzo satysfakcjonujacej
    wiedzy czym naprawde tai program jest (bardzo to warto byo zrobic).. z edytorkiem
    podobnie choc narazie zrobilem tylko cos w rodzaju notepada (ale wszystko obkodowane
    samemu, a wszystko trzeba kodowac np lamanie wierszy itd) i przerwalem ale bylo tez
    to raczej ciekawe

    > zewnetrzenie to jest mzoan wprpadzac tam nowatorskie ficzery.. ale o tym tez mis i
    enie chce gadac.. podstawowa idea u mine bylo np oznaczac ostatnio edytowane kawalki
    w zrodlach innym kolorem tak by blakly z czasem np edytowane w ostatniej godzinie
    jeden odczien te w ciagu ostatniej doby inny te w ciagu tygodnia inny miesiace inny
    trzech miesiecy inny i by to blakło - takie cos by bylo fajne, zwlaszcza jesli dac np
    pod altem i strzalkami w lewo prawo rotowanie po ostatnio edytowanych miejscach

    OK, to brzmi ciekawie.