  • Data: 2018-02-04 10:32:15
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2018 o 23:57, Sebastian Biały pisze:

    > Jest. Widac to nawet na filmie gołym okiem. Nie mam ochoty udowadniać
    > oczywistości więc przepraszam że nie wykonam pomiarów. Podobnie wzrost
    > obrotów po 1sek od dociśniecia przemiotu. Praca z tym i innymi
    > narzedziami przypomina mi scenę z technikum gdzie uczeń stał przy
    > regulatorze i kręcił potencjometrem aby obroty frezarki utrzymać "na oko
    > takie jak powinny być". Mam nieodparte wrazenie że w środku tej maszynki
    > siedzi krasnoludek z takim potencjometrem.

    Kiedy właśnie moja tak się nie zachowuje. Ale ten temat już wyczerpaliśmy.

    > Nie. Po kopnięciu prądem narzedzie wraca do ustawionych obrotów przy tym
    > samym obciążeniu ktore wczesniej powodowało spadek. Winny jest idiota
    > ktory projektował regulator który nie jest regulatorem tylko cyfrową
    > pomyłką. Takie czasy.

    Dlaczego skasowałeś fragment, do którego odnosiła się moja wypowiedź:
    "Dałbym wiele żeby w tym zidioceniu technologią cyfrową ktoś w końcu
    sprzedał mi szlifierkę ze stabilizacją analogową bazującą ta jakimś
    tachometrze."
    To całkowicie zmienia sens.
    Narzędzia Proxxona udowadniają, że przyzwoity silnik jednak wystarczy.
    Pewnie układ scalony i triak jest tańszy, niż miedź i żelastwo. A
    problem niestabilności obrotów nie jest problemem cyfrowym. Ponad 20 lat
    temu zmajstrowałem regulator do wiertarki według noty aplikacyjnej ST,
    na SG3524, zachowywał się tak, jak opisałeś. Nie udało mi się dobrać
    stałych czasowych, jeśli pod obciążeniem pracował poprawnie, dostawał
    kota na wolnym biegu. Tak w nawiasie, zawziąłem się i zmajstrowałem
    kilkanaście różnych sterowników, wszystkie były do d... Aż trafiłem na
    TPIC2101 :-)

    P.P.