    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wiznet W5100/W5500 w amatorskich konstrukcjach
    Date: Wed, 23 Jul 2014 20:09:55 +0200

    news:lqorhr$t04$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Tutaj jednak ciągle dziwi mnie inna sprawa - kondensatory 6,8 nF na
    > liniach RX.
    >
    > Skąd te różnice? Czyżby z faktu, że W5500 może pracować z prędkością 100
    > Mbps? Mogę zastosować również uproszczoną wersję interfejsu czy nie jest
    > to wskazane?

    Moje zdanie na temat WIZNETa:
    To jest chyba ekipa informatyków, którym ktoś zrobił część analogową. Ten
    ktoś im namalował schemat, a potem oni już sami robią z tego karty
    katalogowe i jakie te karty są każdy widzi.
    W W5200 ten ktoś im namalował równolegle 10u i 100n co oni radośnie
    zamienili na opis, że na tej a tej nodze trzeba dać kondensator 10,1 uF.
    Miałem zamiar ich zapytać, czy wewnętrzny stabilizator 1V8 jest stabilny z
    kondensatorem ceramicznym, ale znalazłem, że już ktoś ich o to pytał i
    dostał odpowiedź tak jakby odpowiadający nie rozumiał o co chodzi
    pytającemu - odpuściłem sobie - szkoda czasu.

    Na schemacie który podesłałeś wygląda, że ktoś chciał prawidłowo zakończyć
    również nie wykorzystane linie kabla (stąd te zestawy po 3 rezystory 50om).
    Co do tych 6,8nF. Może każde wejście ma jakąś swoją zoptymalizowaną
    polaryzację i połączenie z drugim wejściem przez 100om toleruje, ale zwarcie
    (przez trafo) już nie.
    Osobiście przypuszczam, że te 6,8nF są zbędne.
    P.G.