  • Data: 2017-06-02 18:04:10
    Temat: Re: Województwa z kilkoma Kierunkowymi (do 1998/2000)
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 18:00:29 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    (i dłuższą historia) tym lepiej.

    > Do początku lat 90-tych funkcjonowało wybieranie w systemie tzw. miasto-miasto.
    Numery kierunkowe miały format 7X albo 8X lub 8XX. I było ich dostępnych tylko kilka
    dla każdego takiego rejonu (nie było powiatów) tylko w najważniejszych regionalnych
    relacjach. I numery te nie były stałe dla miasta docelowego. Np. (nie pamiętam
    konkretnych X) 89 z Opola do Nysy, nie oznaczało, że Kędzierzyna do Nysy też było 89,
    mogło to być np. 87. I taka Nysa czy Kędzierzyn miała dostęp do 4-6 takich relacji
    regionalnych. Czasem dało się to 'składać' jak w sieci kolejowej tj. Połączyć z Opola
    do Głuchołaz via Nysa, czyli coś w deseń powiedzmy 89-876-

    Dawne 'wojewódzkie' książki telefoniczne miały zawsze taką mapkę z 'wektorami'
    wychodzącymi z tych miast opisanymi numerami 'miasto-miasto'