  • Data: 2017-06-04 20:28:51
    Temat: Re: Województwa z kilkoma Kierunkowymi (do 1998/2000)
    Od: Grzexs <g...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No co do tego, to miałbym wątpliwości. Na Górnym Śląsku to było 1xx(x),
    a w rejonie Bydgoszczy 5xx(x).

    Pamiętam ciekawsze rzeczy.

    Z Wrocławia do Świdnicy było 8735-, do Dzierżoniowa 8743-, do Wałbrzycha
    8741- a te trzy miasta miały wspólną numerację sześciocyfrową. Co
    ciekawe dawało się dodzwonić do Świdnicy przez Dzierżoniów, odwrotnie
    nie. Przed zmianą na 6 cyfr takie cuda nie były oczywiście możliwe.

    Z Wrocławia do Oławy było 8713-, ale był też numer tranzytowy, czyli z
    Warszawy trza było kręcić 871-023-. Co ciekawe, dawało się zadzwonić z
    Oławy do Oławy przez Wrocław: 7-023-. Odwrotnie też. Pamiętam, że
    8713-7-023-7- dawało ledwie słyszalny sygnał.

    Zegarynki w Świnoujściu i Zakopanem były darmowe nawet z kierunkowym! To
    było jeszcze przy trzycyfrowych numerach 0-xxx (ale już nie pamiętam,
    jakie to były). Zdarzało mi się dzwonić z dużych AWS-ów bez monety.

    > Dawne 'wojewódzkie' książki telefoniczne miały zawsze taką mapkę z
    > 'wektorami' wychodzącymi z tych miast opisanymi numerami
    > 'miasto-miasto'

    Sam kiedyś na własne potrzeby malowałem, ale, niestety, przepadły...

    --
    Grzexs