-
Data: 2017-01-17 16:01:09
Temat: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wiesz kiedy powstal bezwzgledny wymog ladowania akumultora smochodowego ze zrodla
napieciowego 14,5V? Jak kupili licencje na 126p. Akumulator w plastikowej obudowie
pojawil sie wczesniej niz 126p bo wczesniej go zaczeto produkowac i zanim pojawil sie
na rynku 126p od jakiegos czasu robiony w nowoczesniejszej technologi akumulator byl
zakladany do 125p. Akumulatorom w starej technologi ladowanie ponad 14,5V tez
szkodzilo ale nie tak bardzo jak nowoczesniejszym. Nowoczesny wtedy akumulator przez
40 lat specjalnie sie nie zmienil. Caly czas mozna go kupic w wersji kopertowej. Od
czasu pojawienia sie w Polsce lepszego akumulatora nikt uzytkownikom nie powiedzial
ze akumulatora samochodowego nie laduje sie pradem 1/10 pojemnosci tylko ze zrodla
napieciowego o napieciu z zakresu 14-14,5V. Najwiecej akumulatorow zabili
uzytkownicy. Tez ze trzy wykonczylem ladujac z gownianych prostownikow zanim
zajarzylem o co chodzi w ladowaniu akumulatora samochodowego. W PRL i pozniej
informacja o prawidlowym ladowaniu akumulatora jakas tajna byla. Nawet w pismach
motoryzacyjnych podawali nieprawdziwe informacje. I pokutuje to do dzisiaj. Pradem
1/10 pojemnosci laduje sie akumulatory trakcyjne. Ale przy nich mozna sobie na to
pozwolic bo ich pojemnosc jest a przynajmniej powinna byc uzytkownikowi znana. I
elektryk odpowiedzialny za ladowanie wie ze wraz ze spadkiem pojemnosci albo ma
zmniejszac czas ladowania albo zmniejsac prad. Poza tym w akumulatorach trakcyjnych
sprawdza sie gestosc elektrolitu i to ona decyduje o odlaczeniu akumulatora od
ladowarki. Pomijam drobny sczegol ze sa ladowrki do akumulatorow trakcyjnych ktore
potrafia po szybkosci narastania napiecia okreslic rzeczywista pojemnosc akumulatora
i dobrac wlasciwe parametry ladowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.17 17:31 J.F.
- 17.01.17 19:14 Zenek Kapelinder
- 17.01.17 20:12 J.F.
- 17.01.17 20:47 Zenek Kapelinder
- 17.01.17 21:12 J.F.
- 17.01.17 21:30 Zenek Kapelinder
- 18.01.17 09:41 Paweł Pawłowicz
- 18.01.17 19:46 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=