  • Data: 2016-08-03 14:54:08
    Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:nnqs6r$5h4$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Zresztą jeśli chodzi o elektromechanikę, pamiętam jak w wieku 11 lat
    > dostałem opieprz od rodziców za zepsucie tarczy w telefonie. Rozkręciłem
    > telefon, żeby dowiedzieć się, jak on działa i jak się zabrałem za
    > analizę działania tarczy, to po pierwsze wygiąłem jeden ze styków
    > impulsujących i go nie mogłem wyprostować - pan z poczty też nie dał

    Było mnie zawołać, potrafiłem reanimować takie trupy, że sam się dziwiłem :)
    BTW. Orientujesz się, czy to była tarcza taka starsza, co tak
    charakterystycznie cykała przy nakręcaniu?:
    http://allegro.pl/telefon-antyk-1971r-i6365567123.ht
    ml
    Tu widać ją w telefonie.
    A tu sama tarcza:
    http://olx.pl/oferta/tarcza-numerowa-do-aparatu-tele
    fonicznego-CID99-IDgElAR.html#d3e04dde3a

    Czy taka:
    http://olx.pl/oferta/tarcza-numerowa-telefoniczna-no
    wa-CID99-IDg7Ynn.html#d3e04dde3a
    ?

    > rady, założył nowy zestaw styków, dodatkowo, w niewiadomy mi sposób
    > popsułem to sprzęgiełko załączające hamulec elektrodynamiczny i bez

    To jakąś dziwną tarczę miałeś, ze elektrodynamiczny..., hamulce w obu
    typach, które nadmieniłem, były wyłącznie mechaniczne, odśrodkowe.
    Domyślam się, że chodzi o tarczę nowszego typu, gdzie hamulec jest sprzęgany
    o tak: sprzęgiełko, to wałek, przecięty w połowie, owinięty ciasno sprężyną,
    przy nakręcaniu idzie pod włos i sprężynka się luzuje, hamulec więc nie
    przeszkadza. Jak puścisz palec, idzie z włosem, zaciska się i zakleszcza na
    obu częściach, dzięki czemu hamulec działa. To jest rzeczywiście delikatny
    element i łatwo go uszkodzić, a układ sprężyn też łatwo połamać.
    Zatem domyślam się, że tarcza była tego nowszego typu.

    W tarczy starszego typu przy rozbieraniu trzeba uważać na małą zapadkę,
    która łatwo było zgubić. Trudniej też było wyregulować stosunek
    przerwa-zwarcie, choć sam układ sprężyn wydaje mi się odporniejszy na
    obsługę "gówno chłopu nie zegarek, bo kłonicą go nakręci". Po prostu
    sprężyny toporniejsze.

    Oba typy tarcz miały i zady, i walety, jak to żartobliwie mawiają.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski