    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyczynowe ferryty
    Date: Thu, 8 Nov 2018 23:20:34 +0100

    Hello Piotr,

    Thursday, November 8, 2018, 4:14:04 PM, you wrote:

    > A czy ja gdziekolwiek napisałem, że czegokolwiek od was oczekuję?
    > Wiem, że macie 3C94 oraz 3F3 i sprzedajecie je w detalu, to wszystko.

    Mamy różne rdzenie. Sprzedaż detaliczna jest działalnością całkowicie
    uboczną. Feryster to fabryka elementów indukcyjnych. Jest oczywiste,
    że kupujemy takie materiały, z których produkujemy masowo elementy -
    tysiące rodzajów już liczone w milionach sztuk. To, że nie mamy rdzeni
    planarnych jest dość oczywiste - nie mamy dla nich zastosowania.

    > Rzuciłeś się na mnie, jakbym Ci kazał je sprowadzać. Zluzuj.
    > Żyjecie z robienia masówki, to i materiały macie w gatunku
    > masowym, to oczywiste.

    Obecnie cały świat żyje z masówki. Czasy pasjonatów dłubiących w
    garażu sie kończą :(

    > Niekoniecznie, bo MOQ mają 200 i wielokrotności.

    Są detalistą/małym hurtownikiem - swoim klientom dają MoQ 200 ale sami
    podpadają po normalne minima.

    > Ani to mało, ani dużo. To są światowi dostawcy, więc możliwości
    > wyciągania małych porcji od producenta mają znacznie lepsze niż
    > Feryster.

    Zaprzeczasz sam sobie. Kupujemy hurtowe ilości rdzeni i mamy bardzo
    dobre warunki u dostawców. Ale nadal nie kupujemy na magazyn. Bo to za
    drogie jest. Nie ma sensu zamrażać pieniędzy w niesprzedawalnym
    towarze.

    > I za to się potem płaci, np. 14 zł. netto za połówkę rdzenia, a nie
    > 2,58 jak w Ferysterze (w tej cenie macie E38).

    I co w tym dziwnego? Nie korzystamy, zalegają w magazynie, sprzedajemy
    po kosztach. To są rzeczy kupione jeszcze w czasach, gdy Ferroxcube
    wprowadzał je na rynek i wpychał małe partie każdemu, kto tylko
    zechciał. Uprzedzam, że zostało ich bardzo mało.

    > Mniej więcej takiego cudaka, jak na rys. 5:
    > https://www.psma.com/sites/default/files/bloom_pesc_
    paper.pdf

    Wiem, że jesteś odważnym człowiekiem i podejmujesz ciekawe wyzwania
    ale nie widzę sensu w tym projekcie.

    [...]

    --
    Best regards,