    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Date: Thu, 14 Feb 2019 09:13:36 +0100
    <q3v81n$hvg$1@node1.news.atman.pl> <q3v9ka$jh1$1@node1.news.atman.pl>
    <181iavbcr8637.1kl74n683ob03$.dlg@40tude.net>
    <q3varp$knu$1@node1.news.atman.pl>
    <5c633008$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <q3vbgi$l97$2@node1.news.atman.pl>
    <1nshcrth6swx2.1uj5jawq98uwf$.dlg@40tude.net>
    <q3vemj$oa0$2@node1.news.atman.pl> <a1I8E.402661$mA1.151794@fx09.ams1>
    <q42bm0$he8$1@node1.news.atman.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 01:10:36 +0100, Marek S napisał(a):

    > ainstalowałem powyższe. I mam następujące odczyty:
    >
    > Stan spoczynkowy jest taki:
    > https://drive.google.com/file/d/1rWkC2zU8XTgZWK3-NSW
    VMQoJG5t4iU7B/view?usp=sharing

    > Komputer pracuje już od ok 2h więc się rozgrzał.
    >
    > Po 2 min 100% obciążenia rdzeni jakimiś operacjami graficznymi w PS mam
    > coś takiego:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1jB7F6gvoAEcndcIcrq1
    4VjQfeu0P74p3/view?usp=sharing

    Dziwne jakoś te pomiary.

    1. Dla braku obciążenia i f=1400 temp. obudowy wynosi 14 stC. A powinna
    być co najmniej równa temp. w pokoju :) Być może masz wszystkie pomiary
    temp. pomniejszone o 7 st a prędzej o 15-20. No i nie podajesz dla tych
    warunków jakie utilization czyli obciążenie procka.
    2. Dla dużego obciążenia moc rośnie ci o 3 W a temp. obudowy o 12 st.
    IMO obciążenie nie jest maksymalne oraz pomiar pobieranej mocy jest zły.
    3 W wzrostu mocy to za mało by obudowa była cieplejsza o 12 st. A wzrost
    mocy powinen być o kilkadziesiąt W.

    Proszę, powtórz te pomiary używając dedykowanego do tych celów
    windzianego softu obciążającego oraz (o ile ci program pokaże) podając
    obroty wiatraka na procku. No i grzejąc procka nie 2-3 minuty tylko
    kwadrans conajmniej. Podaj też nazwy programów do obciążania procka i do
    mierzenia temp.

    W moim kompie dla przykładu, różnica między idle a load jest 34/70 st C
    przy temp. pokojowej 21 st a obroty wiatraka procka rosną od 500 do
    1200, przy obciążeniu BOINC lub kopaniem kryptowaluty na jakiejś stronie
    netowej do tego.

    --
    Jacek
    I hate haters.