eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w bezpiecznikach PTC › Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w bezpiecznikach PTC
    From: EM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w
    bezpiecznikach PTC
    Date: Tue, 24 Feb 2015 08:39:16 +0100

    W dniu 2015-02-23 o 18:05, Krzysztof Ol pisze:

    > Czyli transil i PPTC mają być w szeregu? Jeśli tak, to dla transila niektórzy
    producenci podają Peak Forward Surge Current. Minimalna zimna rezystancja PPTC
    powinna być na tyle duża, żeby taki prąd nie popłynął.
    W stanie odwrotnego podłączenia tak na prawdę bezpiecznik jest szeregowo
    z transilem.
    Przykładowo Peak Forward Surge Current dla SMBJ Fairchilda = 100A, ale
    "measured on 8.3 ms...."
    Rezystancja zimna PTC 2,5A = 0,020. Rezystancja akumulatora 12V 7Ah też
    ok. 0,020.
    Aby ograniczyć prąd do 100A musiało by być 0,12ohma w obwodzie. Razem z
    przewodami realne. Ale nawet gdy będzie to taka wartość, nie wiem jak
    długo to będzie trwać impuls zanim prąd spadnie. Przykładowa
    charakterystyka PTC
    http://www.tme.eu/pl/Document/c07d6b96fc602d4140f3a9
    12bf633d9a/8703504.pdf
    kończy się na ok. 70A, ale czas i tak jest wtedy rzędu 0,15s. Gdyby był
    podany parametr I2t dla diody oraz tego bezpiecznika (co dla
    bezpieczników jest standardowym parametrem), to oszacowanie
    wytrzymałości było by banalnie proste.
    W sumie wystarczy dać bezpiecznik topikowy (w razie potrzeby odpowiednio
    szybki) i po kłopocie, ale chciałbym aby był samoresetowalny.

    Pozdrawiam
    EM