eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w bezpiecznikach PTC › Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w bezpiecznikach PTC
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w
    bezpiecznikach PTC
    Date: Tue, 24 Feb 2015 19:43:23 +0100

    Użytkownik "EdiM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:mci9fg$8rg$1@node2.news.atman.pl...
    > Dziękuję
    > Chyba nic nie wspominałem o wykresach dla jednego kierunku.
    Rozumiałem, że według Ciebie nie ma danych o I2t a ogólnie są tyle że w
    postaci wykresów.

    > Rzeczywiście ten wykres "Peak Pulse Power Rating" i dalsze rozważania mają
    > sens. Nie widzę też miedzy nimi istotnej różnicy na wspomnianych kartach,
    > poza tym ze STM daje mniejszą graniczną moc.
    Chodzi o nachylenie. W STM zmiana t x 100 to zmiana P /10, a tak dokładnie
    chyba nie jest. Chyba, że ST ma teraz jakąś nową technologię zapewniającą
    dokładnie takie samo wydzielanie ciepła w całej strukturze złącza. Nie znam
    się na technologii. Jedynie odgrzebuję w pamięci co kiedyś czytałem.

    > Szukałem jeszcze innych diod zamiast transila i nie jest łatwo znaleźć
    > jakąś z dużym prądem impulsowym (powyżej 200A). Chyba jednak zastosowanie
    > PTC będzie trudne bez mocnej diody zabezpieczającej.
    > Z drugiej strony ten prąd zwarcia podczas wzrostu temperatury PTC pewnie
    > szybko maleje i nie ma tak dużej wartości przez wspomniane 150ms.
    Nie wiem, ale nie byłbym tego za bardzo pewny. Gdyby R PTC się na tyle
    podniosło, że I wyraźnie spadnie to chyba mimo, że P mniejsze to podział
    mocy między PTC/transil będzie znacznie bardziej na korzyść PTC i
    nagrzewanie powinno przybierać na tempie.
    Bym podejrzewał, że przez pewien czas jest dość duży prąd i dopiero potem
    zaczyna coraz szybciej maleć. Ale dokładniej nigdy nie wnikałem.

    > Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy. Zastosowanie bezpiecznika
    > polimerowego w wykonaniu SMD. One wydają się mieć mniejszą bezwładność.
    > Mają raczej mniejsze rozmiary i masę.

    Też tak myślę. Choć jest jeszcze kwestia chyba lepszego odprowadzania ciepła
    przez płytkę od SMD niż od przewlekanych.
    P.G.