  • Data: 2017-08-23 19:50:34
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr C. napisał:

    > OK mam odpowiedź od gościa który chyba się zna na temacie.
    > Moje pytanie było rok uruchomienia produkcji BC107 i BC147:
    > "W 1968r. zakupiono w firmie SESCOSEM urządzenia do technologii
    > planarnej. COCOM zalegalizuje je dopiero w 1972, wtedy też zostaną
    > w pełni uruchomione."

    Tu bym z tym gościem polemizował co do określenia "w pełni".

    > Zatem w zasadzie od początku produkcji (1972) te tranzystory były,
    > ale istotnie - projekt i prototypy musiały powstać na czymś innym.

    Zanim toto się pojawiło w sensownych ilościach (i niezepsute już przy
    zejściu z taśmy) minęły jeszcze ze trzy lata. Ale nie wykluczam, że
    jakieś pojedyncze sztuki udanych półprzewodników wlutowywano akurat
    do telefonów, których przecież też produkowano po parę egzemplarzy.

    --
    Jarek