  • Data: 2018-02-01 15:38:51
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    Tu jeszcze coś znalazłem, ale jest długa dyskusja i nie mam czasu
    wszystkiego czytać:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3055603.html

    To artykuł o kablu dalekosiężnym gdzieś na Dolnym Śląsku:
    http://www.nto.pl/wiadomosci/nysa/art/4570383,odkopu
    ja-kabel-hitlera-zanim-zostanie-rozkradziony,id,t.ht
    ml
    ładnie widać średnicę i przekrój takiego kabla.

    Tu coś w podobnym tonie, może chodzi nawet o ten sam kabel co powyżej, w
    pobliżu Nysy?
    http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=1
    29018

    Z tym, że tam piszą jakieś bajki, że to był kabel Berlin-Moskwa. Otóż
    nie, kabel Berlin-Moskwa w Polsce zaczyna się w okolicach Słubic i
    przynajmniej do Poznania jego przebieg pokrywa się mniej więcej z obecną
    drogą krajową DK92. Z opowiadań znajomych, którzy coś tam mieli
    wspólnego z tym kablem wynika, że "leci" gdzieś do/koło Warszawy,
    Brześcia, potem Mińska i na Moskwę.
    Dokładnie to są dwa, biegnące obok siebie, kable o średnicy około
    10-12cm, w nomenklaturze PPTiT a potem TPSA nosiły nazwę KD46 i KD46a.