eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŻarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki › Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    From: "gienek" <nielubie@spamu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Date: Wed, 15 Nov 2017 14:59:18 +0100

    "J.F." news:5a09a3f0$0$644$65785112@news.neostrada.pl

    > Potrzebujesz przetwornice podnoszaca napiecie, jesli ma dobrze dzialac, 3V
    > to za malo.

    Twierdzisz, że takie mają jakąś pompę podbijającą napięcie?
    Np taka 2 x R20 - tak twierdzi opis
    http://allegro.pl/duracell-latarka-reczna-led-tough-
    fcs-100-czarna-i7016040274.html
    Ta była padnięta, czyżby ta wspomniana teoretyczna przetwornica?
    Swego czasu było dużo takich zwykłych latarek aluminiaków za 30zł na allegro
    Takie coś jak ta
    http://allegro.pl/potezna-moc-latarka-led-policyjna-
    dluga-bailong-i6982709695.html
    tylko w wersji 2x R20.
    Bo te 3x R20 idą na żywca bez żadnej przetwornicy.
    Uważasz, że wszystkie wersje 2 x 1,5V miały przetwornicę?
    Oczywiste, że bez przetwornicy na zestawie 3V zasilania dioda szybciej
    zgaśnie, bo progowe napięcie będzie za niskie przy już lekkim rozładowaniu
    baterii.
    Nie rozbierałem tych 2x R20 więc nie wiem co tam siedzi.

    Czy natknąłeś się na jakąś latarkę która jest zasilana grubymi trzema
    paluszkami AA?
    Bo większość tych mniejszych latareczek to koszyk na 3x AAA czyli chude
    paluszki.
    Nie obraziłbym się jakby była grubsza latarka, która ma taki sam powiększony
    koszyk na 3 grube paluszki. Czyli krótka latarka gdzie 3 ogniwa nie jedno za
    drugim w linii prostej - co czyni latarkę chudą i długą, tylko gruba, krótka
    latareczka, a w koszyku jedno obok drugiego ogniwo. Wersji z ogniwami 3,7V
    18650 mnie nie interesują. Bo dobre takie ogniwko wychodzi drożej niż 3x
    1,2V eneloop NIMH.
    Na 3szt. akumulatorków AAA 1,2V NiMH diodki świecą do końca, coraz ciemniej
    i rzeczywiście jak każde ogniwo osiągnie 0,9V to już widać optycznie, że
    koniec energii i nie jest człowiek zaskoczony, bo nic nagle nie gaśnie.
    A na pojedyncznym ogniwku 3,7V będę się zastanawiał (jak nie będzie układu
    progowego odcięcia) czy już osiągnąłem końcowe napięcie rozładowania czy
    jeszcze mogę ciągnąć energię.
    Chyba, że są takie jakieś wypasione latareczki, w przyjaznej cenie, która
    mają ogniwo 3,7V już jakieś 30 minut przed zgaśnieciem sygnalizuje "Uwaga
    koniec akumulatora bliski". A nie że świeci (bo ma przetwornicę) i nagle
    pstryk i koniec światła, a stoisz w środku lasu i noktowizja :)