eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŻarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki › Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
  • Data: 2017-11-16 08:35:04
    Temat: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-13 o 14:02, gienek pisze:
    > Czy jest coś niedrogiego z "żarówek" LED-owych co można wkręcić w
    > miejsce tradycyjnej żaróweczki z gwintem 2,5V 0,2A w wiekowej latarce
    > napędzanej bateriami 2 x R20.
    > Tradycyjna żaróweczka przy 0,2A świeci bardzo licho.
    > Nie chodzi mi o jakieś hiper wysokoprądowe diody po 1A i więcej.
    > Dioda (wraz ze swoją wewnętrzną obsadą ustalają prąd pracy), która przy
    > 3V zasilania będzie pobierać typowo 0,2-0,3A
    >
    > W ofercie widzę jakieś kosmicznie drogie
    > http://allegro.pl/zarowka-led-latarka-led-cree-e10-3
    v-6v-9v-12v-i7022974910.html

    > Wynika, że praca z prądem 1A - więc aż 3W dla 2V nie są mi potrzebne.
    >
    > Gdzie samą gołą diodkę 1W można nabyć góra za kilka zł.
    > Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę do
    > oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu? Inne proste,
    > niedrogie rozwiązania?
    Hmm, aż z ciekawości sprawdziłem wymiary starych baterii płaskich.
    Wygląda na to, że w miejsce płaskiej baterii można zamontować trzy
    ogniwa 18650 i jeszcze zostanie troszkę miejsca (na przetwornicę)

    Aż się prosi przerabiac stare latarki kolejowe i inne z demobilu AMW na
    Lion-LED :)