    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Date: Sat, 20 Sep 2014 20:19:07 +0200

    W dniu 2014-09-20 19:55, Irokez pisze:

    > Automatyka? To raczej 24V jest standardem.
    > Chyba że własny sterownik z jego pełnymi konsekwencjami.
    > Wybierz napięcie które nie sprawi problemu z podłączanymi akcesoriami
    > (czujniki, przekaźniki, sterowniki żaluzji czy co tam sobie wymyślisz).

    To będzie własny sterownik. W tej chwili nie planuję sterowania niczym
    innym, jak tylko światłem. Urządzenie ma podawać 230V na kilka wyjść za
    pośrednictwem triaków, do tego pewnie będzie jeszcze realizowało jakieś
    pomiary (temperatura, częstotliwość prądu w sieci, napięcie sieciowe).
    Tak naprawdę potrzebuję więc tylko dwóch napięć: 230V i 2x3,3V (to
    drugiej celem zasilenia wejść transoptorów).
    Gdy będę potrzebował czegoś więcej, po prostu dorobię drugi sterownik. W
    bezprzewodowej magistrali złożonej z modułów RF69 może pracować 255
    urządzeń. To aż nadto. Wtedy ewentualnie będę myślał o zasilaniu takich
    odbiorników jak siłowniki do żaluzji.

    W chwili obecnej i tak jestem jeszcze jeden poziom niżej - to znaczy
    złożyłem kilka sztuk modułu zawierającego kilka czujników. Ten jeszcze
    korzysta z łączności po Ethernecie i jest zasilany zewnętrznym
    zasilaczem. W przypadku sterowania światłem byłoby to trochę zbyt
    kłopotliwym rozwiązaniem.