eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZestaw małego inżyniera <10 lat › Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <7...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1demfdt2ub7ip.1ohw1ajbtxkc2$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <g...@4...net>
    <5be975d3$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <xrxypsg7zx7z$.o3pt65mb21w8.dlg@40tude.net>
    <5be9897f$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5beaa35e$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <5beaa578$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <5beaac5c$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 13 Nov 2018 12:28:26 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5beaac5c$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <5beab55a$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.185.210.32
    X-Trace: 1542108506 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 79.185.210.32:50823
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3148
    X-Received-Body-CRC: 3398476162
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:41763
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-11-13 o 11:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5beaa578$0$492$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2018-11-13 o 11:10, J.F. pisze:
    >>>>>> Chciałem kiedyś sam naprawić drukarkę, ale cena części zamiennej była
    >>>>>> powalająca, prawie taka jak z usługą.
    >>>>>> Jeżeli autoryzowane punkty serwisowe żyją z napraw, więc może
    >>>>>> producent
    >>>>>> ma korzyść z napraw serwisowych?
    >>>
    >>>>> serwis zyje z napraw gwarancyjnych.
    >>>>> A producent ... chyba ze sprzedazy nowych.
    >>
    >>>> Części zamienne są drogie i zapewne dają zysk.
    >>
    >>> Nie daja, skoro nikt ich nie kupuje, bo za drogie sa  :-)
    >
    >> To nie tak.
    >> Cena części z usługą jest taka jak cena samej części.
    >
    > No to trzeba bylo zlecic naprawe :-)
    >
    > Dawno dawno temu, zahaczajac o PRL, to bylo jakos tak, ze serwisant mial
    > zezwolenie na naprawianie, a nie na handel czesciami, wiec nawet
    > sprzedajac musial policzyc z usługą.
    >
    > Ale przeciez odeszlismy od tych metod :-)
    >
    > Tak czy inaczej - coraz mniej sie naprawia, ale to imo naturalny proces
    > - im tanszy sprzet i im bardziej skomplikowany, tym czesciej sie okaze,
    > ze naprawa nieoplacalna.
    >
    > Gdzies tam jeszcze sa zabiegi producentow, zeby te naprawy utrudnic, ale
    > nie jestem calkiem przekonany, czy to celowe dzialanie, czy naturalny
    > proces.
    >

    Kiedyś było tak, że popyt napędzał wzrost podaży aż do nadprodukcji,
    spadku cen i kryzysu.
    Teraz producenci decydują co dać klientowi.
    Nie dostanie tego czego potrzebuje, tylko to co się opłaca wytwórcy.
    Widać to dokładnie na przykładzie drukarek komputerowych.
    Kupujesz tanią drukarkę, to kaseta jest droga i zabezpieczona przed
    podróbami.



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: