  • 31. Data: 2009-01-11 23:18:11
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Wiecej w tym wojny psychologicznej rzadu z wlasnym spoleczenstwem
    > niz rzeczywistych dzialan zapobiegawczych.

    gdyby tam rili był terrorysta to czy to czarna pała czy niebieska, czy
    cieć - wszyscy posrali by się ze strachu...

    mocni są w tematach normalny obywatel
    przy reszcie tematów siedzą w kanciapie i udają 3 małpki...

    --
    pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-01-11 23:20:12
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    > Niemniej jednak równie dobrze można rozważać legalność noszenia szalika
    > w jakichś konkretnych kolorkach, jarmułki, gotówki czy nawet legalność
    > własnego życia - wszystko to może wzbudzić kontrowersje i żywiołowe
    > reakcje, z napadami rabunkowymi i gwałtami włącznie.

    Wlasnie myslalem, ze tlumaczenie "bo on fotografowal" jest rownie dobre jak
    tlumaczenie gwalcicieli "bo nosila krotkie spodniczki".

    MARC

  • 33. Data: 2009-01-11 23:40:09
    Od: "Arkom F.H. Arkadiusz Korn " <a...@h...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witojcie
    >

    > z zycia wzięte - dzis sobie fotografowałem budynek daewoo w Warszawie, z
    > zewnątrz, stałem z racji jego rozmiarów po drugiej stronie ulicy więc nie
    > na ich terenie itp...

    Moze zdejmij turban to nie beda cie przeganiac :)

  • 34. Data: 2009-01-11 23:44:15
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    > W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności czy
    > obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia została
    > zbyta milczeniem).

    To jest chyba standard w naszych sadach. Pomijaja meritum sprawy, majac
    nadzieje, ze nie beda musieli go rozstrzygac.
    Pokrewna sprawa byla niedawno w Warszawie, gdzie niepelnosprawnej kobiecie
    odmowiono mozliwosci zrobienia zakupow z psem przewodnikiem, pomimo
    istnienia odpowiedniej uchwaly okreslajacej, ze ma do tego prawo. Sklep
    bronil sie, ze nie jest terenem publicznym i ta uchwala nie ma dla niego
    zastosowania. Sad niestety postanowil schowac glowe w piasek i zachecil do
    zawarcie ugody, zamiast ustosunkowac sie do sprawy.
    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,5864068,Pro
    ces_o_prawa_psa_przewodnika.html

    MARC

  • 35. Data: 2009-01-12 02:36:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.01.2009 Robert <r...@u...com.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zrozum wreszcie, ze nic takiego nie istnieje

    Za wyjątkiem jednego art. Prawa Autorskiego w zakresie użytku dozwolonego:
    Art. 33. Wolno rozpowszechniać: 1) utwory wystawione na stałe na ogólnie
    dostępnych drogach, ulicach, placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego
    samego użytku;

    To jest podstawa prawna umieszczania zdjęć obiektów architektonicznych i
    innych (np. rzeźby) na pocztówkach (ktos wczesniej pytał). Z zewnątrz
    (teren nieprywatny) mozna fotografować co się chce bo nic tego nie
    zabrania.
    Przebywając na czyimś terenie, nawet jesli to miejsce dostępne publicznie
    - zdania są podzielone. Część osób wywodzi zakaz z instytucji posiadania
    (KC) i jego ochrony.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2009-01-12 02:41:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.01.2009 Jurekk <"Jurek:)"@aol.pl> napisał/a:
    > tak samo jak na fotce masz chyba więcej jak 3 osoby to nie musisz ich
    > pytać o zdanie o publikacje-bo się liczy jako tłum , a na tłum zgody
    > publikacji nie trzeba

    Nie nie nie. Kryterium jest takie (poza oczywistym - rozpoznawalnością):
    Art. 81 [..]
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku: [..]
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Przy 3ch osobach nie muszą być one szczegółem.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2009-01-12 02:56:58
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Ponadto sąd uznał, że miałem obowiązek słuchać się ich poleceń, bo oni
    > nie mają obowiązku znać prawa (w wersji pisemnej uzasadnienia
    > asesorzątko się nieco zmitygowało i wycofało się z uwagi o tym, że
    > ochroniarze nie mają obowiązku znać prawa - niemniej jednak opinia sądu,
    > że należy wykonywać ich pozbawione podstaw prawnych polecenia pozostała).
    >
    > W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności czy
    > obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia została
    > zbyta milczeniem).

    A co ty w Sądzie sprawiedliwości szukałeś ?
    Nie bądź naiwny ...
    AdamCCS

  • 38. Data: 2009-01-12 08:43:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Arkom F.H. Arkadiusz Korn napisał(a):
    > Moze zdejmij turban to nie beda cie przeganiac :)

    Arku,
    Jeśli się dobrze zastanowić, to to co napisałeś wcale nie jest śmieszne.
    Przy odrobinie złej woli ktoś mógłby to nawet podciągnąć pod ksenofobię.

    Dla porównania:
    "Może wyczyść buty, to na zachodzie nie od razu się kapną żeś polak".
    Śmieszne? Raczej nie.

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2009-01-12 11:05:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > w jakichś konkretnych kolorkach, jarmułki, gotówki czy nawet legalność
    > własnego życia - wszystko to może wzbudzić kontrowersje i żywiołowe

    Zapomniałeś o opornikach - podobno za nie też karali (w 80')
    Ciekawe czy tylko kolegia ds wykroczeń (zniesione), czy sądom też się
    zdarzało (a jak się zdarzało, co co na temat *podstaw* do ukarania
    mogliby ciekawego powiedzieć owi sędziowie).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-01-12 11:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009, Jacek_P wrote:

    > Naprawde? Musza byc? No popatrz!

    Ależ są :)
    Popatrzmy:
    - państwo rezerwuje sobie prawo do przemocy, w tym rozstrzygania
    przemocą sporów (od policji przez sądy do więzienia)
    - państwo określa (w .pl - w Konstytucji) wolności obywatelowi
    - państwo określa (j.w.) ograniczenia do j.w. w ustawach

    Możesz chcieć sfocić budynek.
    Ochroniarz może chcieć stanąć akurat w kadrze tak że zawadza.
    Dopóki nie ma konfliku że ochroniarz zabiera aparat albo Ty
    chcesz go siłą usunąć z kadru :) państwu nic do tego.
    Ktoś musi złamać przepis - dopóki *mówi* "proszę nie fotografować
    bo sobie nie życzę" przecież przepisów nie łamie.

    > produkcje cyrku z Wiejskiej. Mam wrazenie, ze takich przepisow nie ma.
    > Niewykluczone, ze na bazie ogolnej histerii lansowanej z Bruskeli
    > w ogolnosci, a z Londynu w szczegolnosci, niedlugo beda. Najbardziej
    > mnie rozbawily te agresywe akcje angielskich ormowcow przeciwko
    > ulicznym fotografom: 'bo mogli byc terrorystami'. Zalosne.

    A to swoją drogą.
    Brak logiki - to właśnie amatorskie zdjecia bywają źródłem informacji
    i dowodów w różnych "trudnych" przypadkach. Przypadkowego uwieczniania
    rzeczy które nie wiedzieć po co mogą się kiedyś przydać (w mikropromilu
    przypadków oczywiście).
    Przypomnę zawalenia hali w Katowicach (i twierdzenia dyrekcji że śnieg
    był sprzątany).

    pzdr, Gotfryd