  • Data: 2019-12-31 05:58:26
    Temat: Re: Zimno
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-12-29, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > Ja nie daję Ci definitywnych odpowiedzi, bo nie jestem ekspertem. Znam
    > się jako tako na wąskim fragmencie tematu, mam kilka typowych
    > materiałów których używam na co dzień więc nieźle potrafię przewidzieć
    > ich zachowanie w warunkach typowych dla moich procesów. Trochę za mało
    > żeby wyciągać ogólne wnioski i budować Teorię Wszystkiego. Ale jest
    > trochę ciekawych zjawisk które o Twoje pytanie zahaczają. mam pewien
    > proces który bierze cienką (między 1.5 a 2 mm) blachę z 316 i usuwa
    > część materiału po jednej stronie. Blacha ta jest w hucie walcowana na
> [...]

    Ciekawe, także z tego względu, że zdarzają się nam dość często projekty
    w których nakładamy metodami mokrymi (sol-gel) na stosunkowo cienką
    blachę powłoki ceramiczne i prawie zawsze są cyrki wynikające z
    kurczenia takiej powłoki w czasie jej termicznego utwardzania.

    Ostatnio nawet cudowalismy z wyginaniem blachy przed utwardzaniem -
    zdjęcie warstwy mogłoby wykonać taką robotę w bardziej uniwersalny
    sposób. Z tym, że na ogół pracujemy z aluminium, a to chyba
    nieporównywalne do stali.

    Ale też przypomniałeś mi inny projekt, w którym miałem blachę z 304 i
    też opracowywałem dla tego ceramiczną powłokę. Ponieważ miałem do
    dyspozycji linię z piaskowaniem to uzyłem jej aby przygotować
    powierzchnie i te bachy się po tym też istotnie wyginały - musieliśmy
    piaskować z 2-ch stron. I teraz ciekawe czy się wyginały przez indukcje
    naprężeń czy jak u Ciebie usuwanie warstwy. Niestety, w tej chwili już
    nie pamiętam, w którą stronę się wyginały.

    --
    Marcin