  • Data: 2018-08-09 18:42:28
    Temat: Re: Złącze M.2
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-09 o 17:32, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    > Nie znam się, ale się wypowiem.
    >
    > Jest napisane, że dysk M.2 może pracować _w_ _trybie_ SATA albo PCIe.
    > Tryb SATA może być wymagany, jeśli chcesz, żeby to był dysk startowy.
    > Być może nie każdy dysk M.2 umie pracować w obu trybach.

    Dysk kupujesz albo M.2 SATA albo M.2 PCIe/NVMe.
    NVMe musi mieć wsparcie BIOS. A potem aby Windows 7 go widział trzeba
    dograć do niego łatę ze wsparciem NVMe. Win 10 da se rady.

    > Jest napisane, że złącze M.2 i złącza SATA 5 i 6 mają wspólne pasmo, więc
    > możliwość korzystania z kanałów SATA zależy od tego, w jakim trybie będzie
    > pracował dysk M.2. M.2 w trybie PCIe zapewne wykorzysta pasmo dwóch kanałów
    > SATA, dla M.2 w trybie SATA _może_ być jeden kanał SATA wolny. Jeśli płyta

    M.2 SATA zajmuje port SATA (jeden !!), tu piszą o porcie SATA_5/6 -
    piszą o JEDNYM porcie, a nie dwóch !! sprawdź w instrukcji który ma
    oznaczenie [SATA_5/6] i tam nie wtykaj dysku/CDROM'a itp. jeśli kupisz
    dysk M.2 SATA. Może jednocześnie pracować tylko jedno.

    Dysk M.2 PCIe/NVMe nie zajmuje SATA bo to inne linie. Ma swoją linię
    PCIe x1.

    --
    Irokez