  • 71. Data: 2013-10-26 15:52:27
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Oct 2013 15:02:01 +0200, PlaMa

    > Nie rozumiem Cię, co masz na myśli?

    Nie rozumiem dlaczego masz taką ograniczoną wyobraźnię, lub myślenie.
    Zakładanie z góry, że to "magiczne rondo" nie mogło być kiedyś zwyczajnym,
    małym, lokalnym skrzyżowankiem, jest dla mnie nie do pojęcia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 72. Data: 2013-10-26 16:25:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Saturday, October 26, 2013, 3:50:29 PM, you wrote:

    > Sat, 26 Oct 2013 15:27:09 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Sygnalizuję jeśli to ma wg mnie sens -- głównie po to, by ułatwić jazdę tym
    > kierowcom, którzy chcą na skrzyżowanie wjechać. By nie musieli czekać na to
    > co zrobię, a nie dlatego że jestem do tego zobligowany przez przepisy.
    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.

    Znaczy nie rozumiesz PoRD po prostu. A ja nie mam ani siły ani ochoty
    tego tłumaczyć. *PLONK!* za skrajny brak wyobraźni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2013-10-26 16:44:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Oct 2013 16:25:33 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Znaczy nie rozumiesz PoRD po prostu.

    Tak, tak. Już parę razy dałeś pokaz jak ty go rozumiesz i że jesteś
    samolubem na drodze, zupełnie bez wyobraźni.

    > A ja nie mam ani siły ani ochoty tego tłumaczyć.
    > *PLONK!* za skrajny brak wyobraźni.

    No tak, bo do czego innego służy grupa dyskusyjna...
    ROTFL

    --
    Pozdor Myjk

  • 74. Data: 2013-10-26 18:44:06
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-26 15:50, Myjk pisze:
> [...]
    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.

    Czy ja dobrze rozumiem? Nie używasz na skrzyżowaniach kierunkowskazów?

    JK

  • 75. Data: 2013-10-26 22:33:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > co zrobię, a nie dlatego że jestem do tego zobligowany przez przepisy.

    Do czasu nawet się względnie zgadzałem z tym co pisałeś, ale ciąg dalszy
    mnie zdumiał. Można ułatwiać innym na różne sposoby, ale akurat zjazd
    z ronda zazwyczaj implikuje obowiązek użycia kierunkowskazów
    i to właśnie w celu ułatwienia innym, choćby ich nawet nie było.

    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.

    Tu się bardzo mylisz - na większości rond zmieniasz pas/kierunek
    ruchu i jesteś zobligowanym do jego sygnalizacji.

  • 76. Data: 2013-10-27 02:52:50
    Od: "Karolik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kierowcom, którzy chcą na skrzyżowanie wjechać. By nie musieli czekać na
    > co zrobię, a nie dlatego że jestem do tego zobligowany przez przepisy.

    Mylisz się. Nie znasz przepisu. Jesteś zobligowany do sygnalizowania
    zamiaru.

    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.
    >
    > --
    > Pozdor Myjk

    Zamiar zjazdu z ronda (skrzyżowania) TRZEBA sygnalizować zawsze wtedy jeżeli
    jest zamiar
    zmiany kierunku jazdy - art. 22, ust. 5. Czyli na rondzie zawsze.

  • 77. Data: 2013-10-27 03:11:23
    Od: "Karolik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:546543831.20131026132514@pik-net.pl.invalid...

    > Ach, Ty z tych, co zjeżdżają z ronda w lewo? Bo ja jednak zjeżdżam w
    > prawo.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan

    Nie zawsze zjeżdżasz w prawo, czasami zjeżdżasz w lewo, ale o tym nie wiesz,
    bo nie znasz prawa drogowego i nie wiesz, że rondo to nie jest ulica do
    jeżdżenia dookoła tylko to jest skrzyżowanie.
    Przeczytaj o tym poniższy artykuł :
    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    13839

    Uważam, że traktowanie ronda jako skrzyżowanie jest bez sensu, ale mogę
    sobie tylko uważać. Znak C-12 jest obowiązujący.

  • 78. Data: 2013-10-27 11:12:35
    Od: "Karolik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czyli wszyscy którzy zjeżdżają z ronda popełniają wykroczenie drogowe? :)

    Nie, nie wszyscy. Wykroczenie popełniają ci którzy nie stosują się do art.
    22, ust. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    wg mnie art. 22, ust. 2 jest durnowaty, ale nic na to nie poradzę
    takie są przepisy. Czesto warunki drogowe pozwalają skręcać w prawo
    lub w lewo z pasa srodkowego, ale nie wolno tego robić o ile nie ma
    oznakowania.

    > IMO art 22 ust 2 tyczy się tylko momentu wjazdu na skrzyżowanie.

    A po wjeździe na skrzyżowanie co dalej ? można zająć dowolny pas,
    niezależnie od tego w którym kierunku skręca się ? Gdyby tak było
    to art. 22, ust. 2 byłby niepotrzebny.

  • 79. Data: 2013-10-27 13:28:07
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-10-23 12:37, masti pisze:
    > I moim zdaniem powinni z nich pozdejmować znaki
    > ronda
    istnieje taki znak?

    --
    @foe_pl

  • 80. Data: 2013-10-27 14:26:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 27 Oct 2013 13:28:07 +0100 osobnik zwany the_foe
    napisał:

    > istnieje taki znak?

    https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Znak_C-12.s
    vg
    C12 - skrzyżowanie o ruchu okrężnym popularnie zwane rondem
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?