  • 21. Data: 2015-08-26 13:21:22
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.08.2015 23:23, J.F. wrote:

    > ... nie, czasy Slodowego i czynow spolecznych sie skonczyly
    >
    > http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20150616/POWIAT23/150619592

    > W skrocie: Mieszkancy wsi sami naprawili sobie most.
    > Efekt: sa podejrzani.
    >
    > Choc prawde mowiac, w swietle roznych przepisow ... chyba dobrze
    > wladza robi.
    >
    > A swoja droga - kto mial zaplacic tych 30 tys, ze tak woleli
    > spolecznie ?

    Pewnie gmina. A gmina pieniędzy nie ma.

    Mnie zastanawia co innego. Wcześniej miał to być most,
    teraz jest to wał ziemny z małym przepustem, taką rurą
    na strumyczek.
    Ze zdjęć wynika, że wystarcza. Teraz wystarcza, ale małe
    rzeczki czasem na wiosnę lubią przybrać na wadze.
    Ktoś o tym myślał i przepust jest wystarczający, czy
    na wiosnę będą mieli zbiornik retencyjny w połowie wsi?

    pzdr
    bartgekltg

  • 22. Data: 2015-08-26 13:44:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 13:21:23 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > Ktoś o tym myślał i przepust jest wystarczający, czy
    > na wiosnę będą mieli zbiornik retencyjny w połowie wsi?

    E tam. W całej Polsce takich mostków postawionych na dziko jest niepoliczalna masa.
    Jak byłem dzieciakiem codziennie chodziłem przez taką prowizorkę. Czasem ktoś
    naprawił, czasem coś się urwało, on żył własnym życiem. Wszystkie urzędy miały go
    szczerze gdzieś. No, ale to było za komuny. Władza chciała żeby społeczeństwo
    grzecznie żyło, to i czepiać się głupot nie mogła. Nawet dzisiaj jakby władza się
    czepiała do każdej deski położonej nad strugą w górach, to by zwariowała. Połowa
    Wrzeszcza w Gdańsku stoi nad Strzyżą nad którą położono jakieś przypadkowe a to
    stropy żerańskie, a to płyty ścienne, a to belki, czy nawet krawężniki w węższych
    miejscach. Na 100% to wszystko jest szemrane, bez żadnych kwitów. I jakoś działa.
    Ostatnio dużo tam przebudowali, to pewnie już jest koszernie.

    A tą rurę pod tym wałem któregoś dnia jakiś dowcipniś zapcha w nocy workiem ze
    szmatami i wioska będzie musiała wymyślić jakiś lepszy mostek :-)

  • 23. Data: 2015-08-26 14:02:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 26.08.2015 13:44, Konrad Anikiel wrote:

> [...]

    > A tą rurę pod tym wałem któregoś dnia jakiś dowcipniś zapcha w nocy
    > workiem ze szmatami i wioska będzie musiała wymyślić jakiś lepszy

    Właśnie o to mi chodziło, co jeśli nie trzeba nawet umyślnie zatykać.
    Ta wieś, jeśli ją dobrze zlokalizowałem, wygląda na położoną
    już na płaskim terenie, ale u mnie są rzeczki, co teraz się
    w rurę zmieszczą, a wiosną nawet nie zatopią tego wału, co przeniosą
    do morza.
    I to jest powód, żeby ktoś jednak na konstrukcję zerknął, po to
    są pozwolenia budowlane (nie tylko po to, ale to ta rosądna cześć)
    Jeśli sołtys się pomylił i rura jest za wąska, to na wiosne będą
    większe straty. I co wtedy.

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2015-08-26 14:04:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 26.08.2015 14:02, bartekltg wrote:

> [...]
    > są pozwolenia budowlane (nie tylko po to, ale to ta rosądna cześć)
    > Jeśli sołtys się pomylił i rura jest za wąska, to na wiosne będą

    ... zagrodzenie koryta rzeki to nieco inna sytuacje
    (zdroworozsądkowo, bo prawnie to pewnie jest jakoś głupoi;)
    niż położenie nad nią paru desek czy nawet poskręcanych kratownic
    z poręczami.

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2015-08-26 14:12:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 14:05:00 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > (zdroworozsądkowo, bo prawnie to pewnie jest jakoś głupoi;)
    > niż położenie nad nią paru desek czy nawet poskręcanych kratownic

    No, co innego. Ale jak bobry zawalą to nie wolno ruszać. Tak jak drzewo rośnie, to
    nikt się nie dziwi, a jak sam postawisz taką wysoka konstrukcję drewnianą to dawaj
    kwity. Syndrom wieży Babel.

  • 26. Data: 2015-08-26 14:19:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konrad Anikiel wrote:

    > No, co innego. Ale jak bobry zawalą to nie wolno ruszać.
    oczywiście, że wolno. Nie wolno tylko odstrzelić bobra. Chyba, że
    kanadyjski. wtedy wolno

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2015-08-26 14:26:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 14:02:24 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > u mnie są rzeczki, co teraz się
    > w rurę zmieszczą, a wiosną nawet nie zatopią tego wału, co przeniosą
    > do morza.

    Ja mieszkam bodajże 10 metrów nad poziomem Bałtyku, który nie ma żadnych pływów, w
    dość centralnej dzielnicy dobrze skanalizowanego miasta (stolicy bogatego kraju), a
    jednak raz na jakiś czas dzielnicę zalewa powódź (z samochodami płynącymi w dół
    ulic), a piwnice są podtapiane regularnie raz w roku. Na szczęście woda ma to do
    siebie że spływa w dół, żeby zacytować klasyka :-)

  • 28. Data: 2015-08-26 14:29:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 14:20:52 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > oczywiście, że wolno. Nie wolno tylko odstrzelić bobra. Chyba, że
    > kanadyjski. wtedy wolno

    Tylko że te bobry to lubią robić bydło na terenie chronionym, gdzie nie pójdziesz
    sobie z piłą zrobić porządek, bo ci chałupę zalewa kilometr wyżej. Trzeba wołać
    gajowego Maruchę.

  • 29. Data: 2015-08-26 15:12:06
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Ktoś o tym myślał i przepust jest wystarczający, czy
    > na wiosnę będą mieli zbiornik retencyjny w połowie wsi?

    to jest jakaś rzeczka smródka i tam raczej się nie zdarza żeby woda wzbierała to
    coś pewnie w rodzaju rowu melioracyjnego bardziej... popatrz sobie na google
    maps tam nie ma gór ani nic skąd ta woda miała by wzbierać

    Pzdr
    Piotrek

  • 30. Data: 2015-08-26 15:56:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 15:12:12 UTC+2 użytkownik X-Man napisał:
> [...]
    > coś pewnie w rodzaju rowu melioracyjnego bardziej... popatrz sobie na google
    > maps tam nie ma gór ani nic skąd ta woda miała by wzbierać

    Rzeka nie wzbiera bo są góry, tylko bo duży obszar zlewni (co nie wyklucza gór,
    oczywiście). W tym przypadku to na google maps nawet nie bardzo wiadomo w którą ona
    stronę płynie, bo ma dwa końce :-)