  • 151. Data: 2016-07-25 17:43:46
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:57961a92$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
    > Proch po wysuszeniu też jest dość twardy (ale nie tak, jak "cukierek") i
    > wymaga roztarcia. Nawiasem mówiąc, proch czarny jest raczej bezpieczny,
    > trzeba się nieco postarać, aby narobić kłopotów. Ale się da ;-)

    Moja Mama, z nieżyjącym już bratem, niedługo po wojnie, jak losy rzucały po
    kraju, w Międzyzdrojach, jak wychodzili po swoją Mamę, a moją Ś.P. Babcię na
    dworzec kolejowy, z racji braku oświetlenia po drodze wieczorem, używali do
    oświetlenia ładunku prochowego (mama mówi, że to długa rura, bodajże z
    pocisków V2) ze znalezionych pocisków. Rozbrajaniem zajmował się jej brat ze
    znajomymi. Tym sobie oświetlali drogę.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 152. Data: 2016-07-25 17:55:41
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Saletra, cukier, woda -- tak z grubsza wygląda przyrządzanie mieszanki do
    > peklowania. No, jeszcze jakieś korzenie się przydają.

    Aa... faktycznie, to chyba była saletra do peklowania... normalnie kupiłem w
    sklepie, bez żadnego sprawdzania, czy to nie na bombę...

    > Ale tylko jedna odmiana krystalizacyjna -- nie pamiętam, czy to rombowa,
    > czy jednoskośna.

    CS2 ?

    > No więc właśnie nie tyle pierdyknie, jak proch, a szybko się spali.
    > Jak paliwo w silniku rakietowym.

    Coś się wymyśli, żeby jebło...
    Może ciśnienie spalania przewyższy zdolność odprowadzenia gazów, a wtedy...?

    > Ja jeszcze kupowałem w kiosku RUCH-u.

    Nie wykluczam... jednakże bardziej kojarzę z wyjazdami zagranicznymi swego
    Ojca.

  • 153. Data: 2016-07-25 17:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mówi, że to długa rura, bodajże z pocisków V2) ze znalezionych
    >pocisków. Rozbrajaniem zajmował się jej brat ze znajomymi. Tym sobie

    Raczej nie, bo proch plonie szybko.

    Z pociskow sie robilo palniki do lamp karbidowych. Nalezalo wytopic
    olow i zostawic miedziany plaszcz.
    Dwie dziurki i palnik gotowy.

    No i tato wspomina, ze kiedys jak zwykle pocisk do pieca wsadzil,
    odwrocil sie po cos, a tu jak nie huknie - ten pocisk widac wybuchowy
    byl.

    Ze wspomnien mlodszego pokolenia - wrzucalo sie kawalek karbidu do
    kanalu, odczekalo, a potem nalezalo wrzucic zapalona zapalke.
    Huk ponoc byl spory.

    Bo strzelania karbidem z puszki po kawie to nie ma co wspominac, toz
    to przeciez zabawa dla malych dzieci :-)

    A przeciez strzelanie z "klucza" na wielkanoc ma znacznie dluzsza
    tradycje, kalichlorek widac byl bezpieczny :-)

    J.

  • 154. Data: 2016-07-25 18:02:38
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:579619b6$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tak to chyba jest. W przemyśle jest zakazane, ale na własny użytek możesz,
    > co chcesz. Oczywiście do momentu, kiedy prezes, o, przepraszam, Pan
    > Prezes, nie zabroni. W trosce o nasze dobro, oczywiście.

    Apel Smoleński 1 sierpnia już przepchnęli... NC...
    Przestanę chyba się podcierać papierem, bo jeszcze zakażą sprzedaży
    niezadrukowanego...

  • 155. Data: 2016-07-25 18:05:09
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > Raczej nie, bo proch plonie szybko.

    No, to chyba rzeczywiście nie proch, bo wg relacji Mamy, płonęło to nawet
    dość długo.

  • 156. Data: 2016-07-25 18:05:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-07-25 15:15, HF5BS wrote:

    (ciap)
> [...]
    > Pudełko wielkości normalnej, tylko łebki, zamiast zwykłych, jakie znamy,
    > przypominały nieco pochodnię olimpijską. I zajmowały, żebym nie skłamał,

    Były przez pewien okres dostępne w PRL w "normalnym" handlu, ale czy
    nasze czy zagraniczne to nie kojarzę.

    Włodek

  • 157. Data: 2016-07-25 18:12:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.07.2016 17:59, J.F. wrote:
> [...]
    > Huk ponoc byl spory.
    >
    > Bo strzelania karbidem z puszki po kawie to nie ma co wspominac, toz to

    https://www.youtube.com/watch?v=jbXbPHK7YXw
    ;-)

    nie jestem pewien, czy to karbid, czy chlupnięte benzyną,
    ale karbid działą podobnie:

    https://www.youtube.com/watch?v=aDOLMs6Zjl8

    Nie w tej skali (bo tylko butelka 5l) robile coś pośredniego
    poimędzy tym a rakeitą wodną. Butla zalana wodą, i dopuszczone
    albo powietrze + gaz zapalniczkowy (butan), albo produkty
    elektrolizy wody, coby profesionalniej wyglądało;-)

    Za to odpalanie było bardzije profesionale i w temacie grupy.
    W butelkę były poprowadzone dwa druty, podpinane od drugiej
    strony do włąsnej roboty generatorka WN.
    Też nie było to najlepszym rozwiązaniem, bo czasem wilgoć
    przeszkadzała i nie tworzyła się iskra, za to, w przeciwieństwie
    do odpalania "prądowego", nie było potrzeby naniziać za każdym
    razem cieńkiego drucika na elektrody.

    pzdr
    bartekltg

  • 158. Data: 2016-07-25 18:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał

    >Apel Smoleński 1 sierpnia już przepchnęli... NC...

    Przepchneli ?
    Dzis rano slyszalem, ze Macierewicz ma sie spotkac z powstancami ...
    ciekawe, jakie argumenty mial - kija, czy marchewke ?

    A moze to tylko lewicowi dziennikarze widzieli jakis konflikt :-)

    J.

  • 159. Data: 2016-07-25 18:13:37
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.07.2016 18:05, HF5BS wrote:

    > No, to chyba rzeczywiście nie proch, bo wg relacji Mamy, płonęło to
    > nawet dość długo.

    Może po prostu trotyl. W ognisku podobno pali się ładnie:)

    pzdr
    bartekltg

  • 160. Data: 2016-07-25 18:28:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-07-25 o 18:05, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    > Otóż właśnie. Ojciec za życia, z racji zawodu, sporo jeździł za granicę,
    >>

    > Były przez pewien okres dostępne w PRL w "normalnym" handlu, ale czy

    http://cisak.zbigniew.w.interiowo.pl/prl3/zap.jpg
    I były też inne, też nasze, ale jakoś nie widzę.

    Pozdrawiam

    DD