  • 91. Data: 2016-07-22 11:07:49
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    news:5791d7dd$0$12549$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale w czym to trzymac w czasie tego spalania ?

    Na cegłówce, albo w suchym lodzie :)
    Na filmie gość trzymał to chyba na płytce glazury, ceramicznej, odwróconej
    podstawką do góry.

    > Tu latwiej, bo gaz ...

    Byle by czego nie przysmażył po drodze, gdyby nie toksyczność, spróbowałbym
    zgrillować kiełbaskę, czasem to robię palnikiem lutlampki na gaz, od razu
    jest rozpoznanie, czy kiełbasa prawdziwa, czy wodą pędzona... wróć, ekm...
    WYSOKOWYDAJNA... :P. (choć raz na etykiecie spotkałem się z uczciwie podaną
    informacją "wędlina wysokowydajna").

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 92. Data: 2016-07-22 11:28:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości

    > Wiecie, że na początku lat siedemdziesiątych, przy wjeździe do lasu,
    > leżał sobie wianuszek granatów moździerzowych? Nie, żaden poligon ani
    > nic takiego, państwowy las. Parę lat tak leżały, aż kiedyś zniknęły.
    > Proch do rakiety (nie chciała latać) to się brało z amunicji co na
    > polach jeszcze leżała. Widziałem wyorany nabój 75mm na oko... Sam
    > znalazłem kiedyś minę taką na kołek, leżała w jeziorze przy brzegu na
    > kamienistym dnie. Saperzy przyjechali

    Trzy razy przeciskałem się kajakiem pod niezbyt grubym drzewem na Starej
    Drawie i trzeba było je trochę unieść a w korzeniach (które przy tym też się
    nieznacznie ruszały) wisiała sobie bomba (nie znam się, miało to ze 30..40
    cm długości). Tyle, że to na poligonie było, a my tam nielegalnie (wstawało
    się o 4 rano aby zebrać obóz i przepłynąć pod mostem zanim przyjdzie
    wartownik), więc nie było jak zawiadomić...
    A brat na Starej Drawie miał tak. Płynie i słyszy czołg, ale przed nim mały
    mostek więc przyjął, że czołg tym mostkiem przejeżdża, a tu mu nagle przed
    sam kajak wjeżdża czołg (starorzecze Drawy ma kilka metrów szerokości i
    głębokość trochę więcej jak do kolan).
    P.G.

  • 93. Data: 2016-07-22 11:29:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >Na cegłówce, albo w suchym lodzie :)

    Ceglowka imo nie wytrzyma, stopi sie znacznie nizej.
    No chyba ze jakis gruby tygiel, zewnetrzna warstwa termitu bedzie
    chlodniejsza, ale srodkowa moze sie podgrzac.

    Suchy lod moze byc ciekawy - utrzymywanie na poduszce gazowej.
    Chlodzenie mimo wszystko jest.

    J.

  • 94. Data: 2016-07-22 11:52:00
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Zdaje sie, ze liczyl na tor, a ten naturalny jest bardzo malo
    > radioaktywny.
    > W koncu w kopalni uranu ludzie bez skafandrow chodza, nawet bez masek
    > przeciwpylowych.

    No, skoro więcej dostajemy od naszego kochanego Słoneczka?

    > Ostrzezenie przed konsumpcja moze by i sie przydalo - ale pewnie nie
    > wpadl, ze ktos moze farbe swiecaca zjesc.

    Wtedy może tak, dziś chyba wysypało głąbów i gimbów, którym jak wprost nie
    powiesz "nie żryj farby promieniotwórczej", to oskarżą o szkody na zdrowiu,
    jak nie napiszesz w instrukcji mikrofalówki, żeby się dzieci na drzwiczkach
    nie bujały, to tatóś i mamóśa (nie poprawiać) pozwolą dzieciom, nie wiem czy
    z głupoty, bo tłumoki i nie wiedzą, nie przewidują, czy z wyrachowania, żeby
    dzieciak się zadrapał, a oni wydrapią odszkodowanie, kasa się bardziej
    liczy, niż własny skarb. W takich przypadkach wręcz marzy mi się Korea
    Północna, przepuścić takich przez jakiś ciężki obóz, nauczą sie życia.
    Przypuszczam, ze prędzej właśnie u Kima taka książeczka by przeszła, niż u
    nas.

  • 95. Data: 2016-07-22 12:20:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >No, skoro więcej dostajemy od naszego kochanego Słoneczka?

    O chyba nie, przynajmniej nie w takiej postaci.

    Wydawaloby sie, ze zapylenie pluc ruda uranu zdrowe nie jest.

    J.

  • 96. Data: 2016-07-22 12:30:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 17:36:22 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > - naboje od syfonów napełnione prochem i zakręcone śrubą (masakra)

    Kurczę, nie spotkaliśmy się my aby jakieś 25 lat temu (+/-) na ognisku-zlocie
    CB-Radio w okolicach Tomaszowa Mazowieckiego? Pamiętam jakiegoś gościa o dość
    nawiedzonym spojrzeniu, który usłyszawszy, że rozmowa gdzieś zeszła na piromaństwo,
    dosiadł się i zaczął przedstawiać przepiękne po prostu pomysły, m.in. brzmiący niemal
    identycznie do twojego opis, co można zrobić ze skorupy od naboju syfonowego.
    Tyle napiszę, że konstrukcję powtórzyłem, z tą jedynie zmianą, że zamiast zapalnika
    uderzeniowego dałem elektryczny, z wklejonej na epidian zapałki z główką owiniętą
    drucikiem oporowym, do odpalenia wystarczyła bateria "płaska". Na kolejnym ognisku
    łapaliśmy tym ryby w Pilicy, został też wysadzony całkiem spory kawał piaskowcowej
    skały na tzw. "małych grotach" (tomaszowiacy, zwłaszcza z przedfejsbukowego pokolenia
    będą wiedzieć).

  • 97. Data: 2016-07-22 12:40:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jarek P. napisał:

> [...]
    > się i zaczął przedstawiać przepiękne po prostu pomysły, m.in.
    > brzmiący niemal identycznie do twojego opis, co można zrobić

    Ja w szkole podstawowej będąc, wypożyczyłem ze szkolnej biblioteki
    książkę tłumaczoną z rosyjskiego, w której krok po kroku opisywano
    jak z naboju do syfonu zrobić silnik rakietowy. Książka w całości
    była o modelarstwie rakietowym, a największa opisna tam rakieta
    miała tak z półtora metra długośi i miała korpus z metalowej rury.
    O zdalnym sterowaniu i naprowadzaniu tych rakiet też coś było.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2016-07-22 13:25:39
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2016 o 10:52, HF5BS pisze:
    > Wydaje mi się, że autor po prostu przyjął założenie, że odbiorcami jego
    > publikacji będą ludzie inteligentni, umiejący myśleć, którzy wiedzą, co
    > oznacza słowo "promieniotwórczy"...? Stąd nie dodawał stosownych
    > ostrzeżeń, ponieważ, w związku z powyższym założeniem, uznał je za
    > niepotrzebne...?

    Jwednak w tych książkach ostrzeżenia na pewno były typu okulary
    ochronne, rękawice itp przy kwasach. Nie pamiętam, może tam jakieś
    ostrzeżenie było, ale wydaje mi się, że przy tym nie było.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 99. Data: 2016-07-22 13:27:24
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2016 o 10:58, J.F. pisze:

    > Ostrzezenie przed konsumpcja moze by i sie przydalo - ale pewnie nie
    > wpadl, ze ktos moze farbe swiecaca zjesc.

    Ale może w jakiejś szklance mieszać czy innym garze.

    Wtedy o szkło laboratoryjne tak łatwo nie było, w Warszawie na
    Senatorskiej był sklep, ale w mniejszych miastach lipa.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 100. Data: 2016-07-22 13:48:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2016 09:26, J.F. wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > A swoja droga - co to za kwas wywoluje detonacje pentrytu ?

    Spłonka? ;-)

    Może miał półprodukty i myślał, że zbyt duża temperatura
    podczas syntezy doprowadzi do detonacji.
    Inne źródła podają, że to była nitrogliceryna, nie kwas.
    A jeszcze gdzie indziej, żę miaszał to z nadtlenkiem acetonu
    i dopiero podlał jakimś kwasem. Głuchy telefon, być może celowo;-)

    pzdr
    bartekltg