    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator
    Date: Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100

    W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

    > Dzisiaj mnie nie zapalil.
    > Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
    Czyli "Ah" poszły w las :)

    > Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
    > doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
    Za mało, był niedoładowany.

    > Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
    Czyli to jego ostatnie dni.

    > Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
    > Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
    Czyli notorycznie niedoładowany.

    > Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
    > W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
    Może dlatego że było ciepło, teraz się zrobiło zimniej i pojemność spadła.

    > Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
    > 12.49V. Calkiem dobre.
    Powiedzmy.

    > Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
    > minutach do 14.5.
    Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.

    > Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.
    >
    > Na diagnoze troche za pozno - akurat mialem drugi akumulator, wiec
    > wsadzilem do auta. Na druga wymiane mnie nie namowicie - bydle za
    > ciezke :-)
    >
    > Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
    > ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
    > Bez czyszczenia klem.
    To nadal mało, zajedziesz go tak samo jak stary.

    > No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
    > raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
    I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
    ładowarkę
    https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?

    i na godzinę daje jej poładować a potem daje tryb repair i zostawiam na
    noc, ładuje impulsowo aku i go regeneruje. Faktycznie widzę poprawę bo
    mimo mrozów
    aku lepiej kręci niż tydzień temu.

    --
    Pozdr