  • Data: 2018-09-29 11:41:21
    Temat: Re: bilety w IC
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-29 o 11:15, J.F. pisze:

    > To akurat mozna regulowac liczba kursow.
    > A wtedy sie okaze, ze na uczeszczanych trasach oblozenie jest duze, a
    > na tych mniej uczeszczanych - nie zawsze, wiec zyski spadaja.
    >
    > Gdzies tam jeszcze jest amortyzacja torow, no ale tory juz sa ...
    >
    > A przypomnij sobie linie Virgin - zaczeli od lotow do USA, bo tam bylo
    > sie najlatwiej wcisnac i wypracowac zysk przy niskiej cenie.
    > Wiec i BA obnizylo cene lotow do USA, az do granic dumpingu.
    > A inne kierunki nadal drogie :-)
    >

    > Ale ja bardziej o tym
    > https://www.eurotunnel.com/uk/home/

> [...]

    Linie, które mają monopol na przewozy mogą dyktować ceny testując
    wytrzymałość klientów.
    Jak nie mają monopolu to go sobie tworzą wykupując, lub niszcząc
    konkurentów.
    Z tymi, których nie mogą zniszczyć wchodzą w cichą zmowę.
    Jeżeli państwo próbuje wprowadzić ograniczenia na ceny, to podnosi się
    krzyk o ingerencji w święty wolny rynek.
    Mechanizmy są znane od wielu lat, ale wygodniej politykom udawać że ich
    nie ma, lub twierdzić ze to normalne.

    Podobnie dzieje się z rynkiem owoców.
    Zobaczcie ile dostaje za owoce sadownik w skupie, a ile płaci klient w
    sklepie.
    Sadownik nie ma wyjścia, może cenę zaakceptować, albo zwinąć interes.

    WM