    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: cyfrowa archiwizacja dokumentów
    Date: Mon, 23 May 2016 22:02:55 +0200

    W dniu 23.05.2016 o 14:11, Bartosz Bartczak pisze:
    > Witam,
    >
    > Obecnie archiwizuję strony A4 czaro białe wraz z podpisem do postaci
    > cyfrowej. Wybrałem format TIFF oraz konwersja na JPG z korekcją
    > kontrastu i jasności. Plik średnio wychodzi ok 350kB JPEG 1240x1740
    > Grayscale.
    >
    > ING swoje dokumenty np archiwizuje A4 czaro białe bez podpisu do formatu
    > TIFF 2488x3512 RGB o wielkości pliku średnio 45kB idealnie czytelny. Ja
    > też tak chce.
    Czy te tiffy nie są przypadkiem czarno białe bez odcideni szarości? Ja
    miałem kiedyś aparat ricoch caplio, który miał tryb dokument. zajebiście
    dostosowywał się do warunków oświetleniowych, nawet gdy kartka nie była
    równomiernie oświetlona. i on właśnie używał jakiegoś dziwnego formatu
    (tiff) do zapisu zdjęć czarno białych.

    > Jest jakiś soft na rynku co lepiej optymalizuje dokumenty czarno białe
    > pod względem optymalizacji wielkości pliku bez dużej utraty jakości?
    irfan, albo coś podobnego?
    ToMasz