    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy mobile.de jest wyznacznikiem cen
    Date: Thu, 1 Dec 2016 12:24:15 +0100

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    zadałem na forum renault pytanie:
    >są dwie renówki:
    >http://otomoto.pl/oferta/renault-laguna-gtskora4con
    trolnavigacjaparktronikbixenonvat-23-ID6yxB19.html
    >http://otomoto.pl/oferta/renault-laguna-gt4-control
    skoranavibixenongrzane-foteleparktronik170km-ID6yEyI
    P.html
    >Każda kosztuje koło 47 kzł

    >wchodzę na mobile.de
    >http://otomoto.pl/oferta/renault-laguna-gt4-control
    skoranavibixenongrzane-foteleparktronik170km-ID6yEyI
    P.html

    Ale to ta sama co powyzej.
    Inna znalazles na mobile, czy te sama ?

    >rocznik 2011 i 2012
    >a ceny 50 + kzł.
    >A jeszcze handlarz musi zarobić.

    >Ja wiem że te auta z Holandii i zwrot podatku itd ale aż taka
    >różnica.

    Jaki zwrot ?

    Tak ogolnie - na mobile rozpietosc cen potrafi byc straszna - nawet
    4-ro krotna, pomijajac jakies rozbitki.
    A przy takich widlach ... czy to moze byc jakikolwiek wyznacznik ?

    U nas takich widelek nie ma ... chyba nie ma.

    >Handlarze nie kupuja z mobile.de tylko po znajomosciach, z placow,
    >serwisow itp.
    >Kupuja kilka aut i dzieki temu negocjuja cene.
    >Ale kupuja tez glownie auta brudne, przytarte itp.

    Osobna sprawa, ze w Niemczech normalna sprawa jest to, ze klient
    przyjezdza po nowe auto do dealera i zostawia stare w rozliczeniu.
    A dealer ... musi dac taka cene skupu, aby zarobic.
    To i mozliwosc manewru ma.

    A na Galileo mozna obejrzec picowanie auta po niemiecku.

    Niemcy sie tez patrza na przebieg, i na wiecej niz 200 tys mowia
    schrott. Co powoduje, ze jak kupujesz auto, to szukasz takiego ponizej
    150 tys.
    A te powyzej ... znacznie taniej, dla Polakow :-)

    >Generalnie dobry handlarz, ma zrodla takie, ze bierze udzial w
    >licytacji czy wlasciwie w skladaniu ofert, i dopiero jak nikt nie
    >kupi, oferty beda za slabe, >to trafiaja na jakies tam strony jak
    >autoscout czy mobile.de

    Sa tez auta po powodzi czy gradobiciu :-)

    >Polski rynek wymusil takie zmiany.
    >Zajezdzam na miejsce,a tu obtarty przedni i tylny blotnik,przedni i
    >tylni zderzak(wszystko do malowania),z przodu brakuje jednego
    >czujnika >parkowania,prog wgnieciony ze sladami rdzy,relingi
    >zniszczone,srodek chlew,zniszczony jak cholera,uwaga wyposazenie
    >Expression:-)
    >W Magdeburgu w salonie Renault LIII 2009 rok,2.0 dci Dynamique za
    >8900EUR,przebieg 130tkm. Rdza na blotniku i drzwiach,wyje..ne hamulce i
    >opony:-)

    Tylko ze L3 2009 diesel na mobile.de jest teraz 81,
    najtansza 3700 euro, ale 250kkm i silnik 1.5 (110KM jednak).
    To ograniczmy jeszcze moc silnika, taka z 348kkm nas nie interesuje,
    ale czy to zle wyglada ?
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=23
    5182984

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=22
    8923218
    188kkm, 5700e
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=23
    4178144
    135kkm, 5750e

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=23
    4522663
    135kkm, 9000e
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=23
    2106407
    44kkm, 10900e
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=23
    1791075
    124kkm, 10980e
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=22
    8551486
    65kkm, 12690e

    Ktos sie potrafi dopatrzec, czemu tak ?

    Wyznacznik ceny ... na pewno nie :-)

    P.S. Niemiecki dealer na uzywane auto musi dac gwarancje czy tam
    rekojmie klientowi.
    Wiec byc moze Polak moze za pol ceny ...

    PPS. skoro jest egzemplarz 348kkm, to czy sie bac takiego, co ma 188 ?

    J.