  • Data: 2018-11-27 15:33:05
    Temat: Re: fantazja umiera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:50eebc94-10d0-4933-9504-7fb8e47e71f9@go
    oglegroups.com...
    >--nadal tylko jakies 50m na hamowanie trzeba, Gorzej jak tiry sie
    >zaczna wyprzedzac.

    >kapelusz tez wyprzedza +3 km/h wiec zysk jest tylko ze zamiast
    >miekkiego bagaznika wklejasz sie w naczepe :-)

    Troche szybciej, no i moze dodatkowo przyspieszyc - a tu kazdy km/h i
    metr sie iczy.

    >--Ja tam w takiej sytuacji przyspieszam, bo nie chce mi sie miedzy
    >tiry zjezdzac ... ale moze trzeba zmienic zwyczaje i zwolnic,
    >pieprzyc szybszych :-)
    >miedzy TIR-y nie zjezdzam nawet w DE na autobahnie bez limitow a co
    >dopiero w PL na S-ce

    No ale wiesz - bedzie 300m odstepu ... nie zjedziesz, to dostaniesz
    mandat za nie zjechanie :-)

    >tu ktos madrze pisze:
    >mialem 230 na liczniku (starysaab 900 2,0T) a z przodu na pustej
    >autostradzie daleko 2 ciezarowki.Jedna mi wyjechala i zaczela te
    >druga wyprzedzac... jechala 2 km/h >szybciej od tej wyprzedzanej.
    >Byly daleko... ale zdziwisz sie jak wydluza sie droga hamowania.
    >Wiedzac to od razu nacisnalem bardzo mocno na hamulec.

    Eee, ciezarowki jadace 90 to nie takie grozne

    >Nie umiem powiedziec czy z calej sily. Po 100 metrach poslyszalem jak
    >hamulce wpadaja w fadding -takie gluche lomotanie i slabszy efekt

    ale 100m drogi czy 100m odstepu od tira ?

    >hamowania, nastepne 100 metrow i wyladowalem 3 metry przeed dupa tego
    >tira.

    Dziwic sie specjalnie nie ma czemu - bez fadingu z 230 do 90 mozna sie
    spodziewac ok 200m drogi hamowania.
    Ale ... w tym czasie tir odjezdza o 120m, wiec wystarczy poczatkowy
    zapas 80m.
    I mozna sie spocic.

    Dodaj jeszcze do tego zawyzajacy licznik i rzeczywista predkosc np 210

    >Uwazam ze kazdy powinien sprawdzic jak sie hamuje albo zwalnia z
    >duzej predkosci powiedzmy do 100km/h. Tego powinni uczyc na kursie
    >prawa jazdy.

    Cos w tym jest, ale mlodego kursanta rozpedzic do 200 ?

    Co prawda mamy ten kurs doszkalajacy ... czy nie mamy, bo byl tylko w
    planach ?

    >Normalnie auto ze 100km/h zatrzymuje sie po 40 metrach, co innego jak
    >tarcze sa czerwone od goraca. Inaczej sie hamuje. Przy duzych
    >predkosciach juz od 180 jest inaczej. Warto sprobowac na rownej
    >nawierzchni na pustej autostradzie. Chocby raz .

    Trzeba bylo wybrac niemieckie auto, a nie z kraju, gdzie 100km/h
    przekroczyc nie mozna :-)

    Ja tam jestem pewien, ze szkopy swoje testuja tak, ze jest maksymalna
    i hamowanie - bo jakby nie testowali, to klienci by im sie pozabijali,
    albo oddali auta na gwarancji :-)

    J.