  • Data: 2018-11-29 06:24:38
    Temat: Re: fantazja umiera
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.11.2018 o 14:08, p...@g...com pisze:

    > tu ktos madrze pisze:
    >
    > mialem 230 na liczniku (starysaab 900 2,0T) a z przodu na pustej autostradzie
    daleko 2 ciezarowki.Jedna mi wyjechala i zaczela te druga wyprzedzac...

    hamowań z powyżej 200km/h miałem kilka, ale żadnego nie nazwałbym
    awaryjnym (przy żadnym nie załączył się abs ani nie musiałem uciekać na
    pobocze) - ale prawdopodobnie instynkt podpowiadał mi zwolnić do ok.
    180km/h przy wyprzedzaniu ;)
    Miałem różne samochody i w każdym odczuwalna bezpieczna prędkość była
    inna - myślę, że w powyższym istotą sprawy był 'starysaab'. Ja nowych
    samochodów nie miałem, ale np. w BMW miałem dość duże hamulce -
    najmniejsza felga jaka się mieściła to 17", i to auto naprawdę dobrze
    hamowało (a do 230km/h kleiło się drogi).
    W swoim czasie robiłem po 40-60.000km, często z prędkościami 180km/h, i
    jedno mogę powiedzieć - jak jedziesz 130-160km/h, to kapelusz czy inny
    TIRman wyjedzie ci na lewy pas i jest to niebezpieczne. Jak jedziesz
    180km/h to nagle okazuje się, że oni też mają lusterka tylko nie
    potrafią oceniać prędkości - i wtedy już nie wyjeżdżają
    Tak mi się przypomina... to faktycznie chyba nigdy nie miałem >200km/h
    przy wyprzedzaniu (i chyba faktycznie spora różnica była między
    wciśnięciem hamulca przy 230 a przy 180-200), a może do tego po prostu
    widząc dwie ciężarówki wiedziałem że zaczną się wyprzedzać? Ogólnie w
    ciągu 10 lat (czyli z 500.000km) szybkiej jazdy (często będąc zmęczonym
    i w zasadzie odpoczywając w samochodzie) miałem chyba jedno awaryjne
    hamowanie przy wyższych prędkościach (w sensie załączenia absu) -
    właśnie jadąc <140km/h tir wyjechał mi przed maskę

    Łukasz