    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: felerny multimetr
    Date: Tue, 5 Nov 2019 22:39:34 +0100

    2019-11-05 o 21:54 +0100, Adam napisał:

    > Pytajnik kupił najtańszy miernik. One nic nie mierzą, a wszystko
    > mierzą jednakowo - i AC i DC. Stąd nigdy nie wiadomo, jak jest
    > naprawdę. Nawet w DC rozrzut może być kilkuprocentowy.

    334 vs 230 to nieco więcej, niż kilka procent.

    > Jak się g**o kupuje to i g**o się dostaje :(

    Oj bez przesady. Ja też mam tanią chińszczyznę, i dla moich (bardzo)
    skromnych potrzeb sprawuje się znakomicie. I nie jest tak, że jak tanie
    to "wszystko mierzy jednakowo" - pokrętło do wyboru jakieś zawsze jest,
    i chińczyk mniej więcej na oko to skalibrował (przy kilku rozsądnych
    założeniach - np. że AC to sinus 50 Hz). Dla nie-specjalisty więcej nie
    trzeba.

    > Ale najtańszy z dual display, z linijką analogową, z true RMS, z
    > wyjściem do komputera, z pamięcią min-max i chyba jeszcze jakimiś
    > założeniami. I po odfiltrowaniu wyszedł mi Metex M-3860D.

    I to polecasz komuś, kto raz do roku sięgnie po miernik aby sobie
    podejrzeć ile mu woltów z gniazdka wyskakuje?

    > Służy prawidłowo już ze 20 lat.

    Mój mam od bodajże 10 lat. Też działa. A kosztował jakieś 7 euro w
    markecie. I żeby nie było, że kupiłem pierwsze lepsze - też miałem
    listę twardych oczekiwań:

    1. miał być tani
    2. miał być analogowy (bo przy cyfrowym jak potrzeba co zmierzyć to
    zawsze wychodzi że bateria akurat umarła)
    3. bateryjka do pomiaru oporu normalna paluszkowa a nie 9V którego
    nigdy człowiek w domu nie ma

    Niejako w "gratisie" dostałem dodatkową funkcję pomiaru napięć w
    bateriach - z początku myślałem że to pic jakiś, ale nie - naprawdę
    działa i przydaje mi się częściej niż wszystkie pozostałe funkcje.

    Mateusz