  • Data: 2014-07-25 16:02:19
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-25 15:47, J.F. wrote:
    > Ale rok ma 250 dni roboczych, dzien 8h pracy, co juz nam daje
    > 8/minute. Tylko ja mysle ze pojazd ma srednio co 5 lat do czynienia z
    > urzedem, wiec tych milionow to jest z 5. I mamy zapis co 2s.

    a) śmiesznie mała baza danych, paredziesiąt milionów wpisów.
    b) 2s robi się byle czym, wliczając w to najmarniejsze bazy danych
    "pisane przez pryszczatych nastolatków"

    > No, jesli urzad chce tam np skany dokumentow

    Zbędne. Wyłacznie głupia filozofia że na wszystko musi być dupochron.
    nawet gdyby skanowali po kilka jpg na każdą akcję, to dalej nie są to
    imponujące problemy bazodanowe. To tylko składowanie.

    >, to juz sie robi z
    > dyskami ciezko. A jak ma tam byc wysoka niezawodnosc, regularne
    > backupy, itd - to trzeba jednak w serwer troche zainwestowac.
    > Nieduzo w wersji minimalnej, ale jednak.

    *Bardzo* malo. Idę o zakład że politycy i urzędy rozdmuchały projekt, bo
    sam pomysł trzymania smiesznych ilości danych per samochód naprawdę nie
    jest imponujący. To wlasnie robota dla lepszego studenta na zaliczenie -
    podobny poziom zlozonosci problemu.

    > Tylko musisz zatrudnic tysiac ludzi.
    > I dopisac pare mln do rachunku.

    Dopiszesz je zawsze, nawet gdyby przejść na techonlogię wpisywania
    danych na kamiennych tablicach.

    > No wlasnie, tak sie amatorom wydaje, 100 tys ...

    Zaryzykuje że za obecną żalośnie prymitywną funkcjonalność - nawet mniej.