  • Data: 2014-07-25 15:47:52
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 13:05:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Te terminale to normalne pecety. Prawdopodobnie moc obliczeniowa po
    > stronie serwera podczas wprowadzania danych jest zerowa. "Terminal"
    > tylko pyta i dostaje lub wysyla gotowe dane.

    Prawdopodobnie tak. Ale trzeba to tak zorganizowac, co akurat dzis
    jest naturalnym wyborem, a potem jeszcze np pamietac otwarte sesje ...
    albo zrobic tak, aby nie pamietac.

    > rejestrowac miliony pojazdow rocznie
    > Przy 1 mln to jakieś 2800 dziennie. Czyli *DWA* na minutę. Da radę mój
    > tablet z biedronki obsługiwać taką pierdołę. Moc obliczeniowa
    > kalkulatora jest potrzebna.

    Ale rok ma 250 dni roboczych, dzien 8h pracy, co juz nam daje
    8/minute. Tylko ja mysle ze pojazd ma srednio co 5 lat do czynienia z
    urzedem, wiec tych milionow to jest z 5. I mamy zapis co 2s.

    > Tak, jestem programista i wiem co mówie. Pieprzenie że do takich zadan
    > wymagane są kosmiczne klastry, serwerownie i dedykowane elektrownie jest
    > zwykłym pierdoleniem polityków widzacych interes na produkowaniu bubla
    > za kosmiczne pieniądze.

    No, jesli urzad chce tam np skany dokumentow, to juz sie robi z
    dyskami ciezko. A jak ma tam byc wysoka niezawodnosc, regularne
    backupy, itd - to trzeba jednak w serwer troche zainwestowac.
    Nieduzo w wersji minimalnej, ale jednak.

    > To bedzie musiał byc bez względu na system czy za darmo czy od studenta
    > czy od "profesjonalistów po 10 latach robienia trywialnej bazy danych
    > pod nazwą *systemu*".

    Tylko musisz zatrudnic tysiac ludzi.
    I dopisac pare mln do rachunku.

    > Albo: po co mieć program za 100tyś skoro można miec gorszy za 50mln?

    No wlasnie, tak sie amatorom wydaje, 100 tys ...

    J.