  • Data: 2019-11-04 22:15:41
    Temat: Re: jest tu ktoś ?...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >  Tak, mam od roku CMMT36VA. Wybrałem akurat tą bo jest sterowana
    > zewnętrznym komputerem, 48VB wydaje się być trochę bardziej upierdliwa.
    > Sprzęt bywa kapryśny ale jak się wszystko dobrze ustawi to drobnicę typu
    > 0603 potrafi układać cały dzień bez większych problemów. Szybkość przy
    > dobrze zrobionym programie z użyciem dwóch głowic i wizji to max 2000
    > komponentów na godzinę. Podajniki są mało wygodne, zwłaszcza dla kogoś
    > kto ma duże dłonie, ale i tak wymiana rolki to jakieś dwie minuty. Masę
    > informacji znajdziesz na google grupie "Desktop Pick and Place". Jak
> [...]

    Cenowo i rozmiarowo by mi ta CHMT36VA pasowała idealnie. Tylko martwi
    mnie mała ilość podajników. Na jednej PCB mam jakieś 55 różnych
    elementów SMD. Więc w jednym przebiegu nie ma szansy.

    1. ten cały "zestaw" podajników jest demontowalny jakkolwiek sensownie
    (i np. można mieć kilka) - czy to jest tak przymocowane, że nie da rady
    tego łatwo wymienić bez łoma ?

    2. Podobno można dołożyć jakieś "traye" na elementy albo nawet taśmy na
    samym stole, jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=BC-tCWfCbR8
    używałeś czegoś takiego ?

    3. Jakiś wibracyjny podajnik używasz ?

    4. Piszesz też o 48VB - miałeś z tym fizyczny kontakt ? Zastanawiam się,
    czy faktycznie słusznie się upieram, żeby automat działał z PC : wydaje
    mi się, że tak będzie wygodniej go obsłużyć. Ale może nie mam racji ?