  • 21. Data: 2016-08-04 12:44:42
    Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Ktory silnik ?
    >
    > Tu sa schematy
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    >
    > To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i
    > falownikow.

    ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
    elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce
    przy turlaniu się po mieście i to powoli
    czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
    który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach

    > Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
    > sobie - i daleki od optymalnosci.

    a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
    silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
    zysków z wspomagania elektrykiem.
    Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

    > A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
    > ale moze sie myle ..

    większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
    niespecjalnie.

    > Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec
    > czy nie umiec...
    >
    > J.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2016-08-04 13:10:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    >czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
    >który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach

    Chyba sie nie przyjrzales.
    Jest przekladnia planetarna.
    Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
    napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

    I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
    Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
    obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
    Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
    doklada, a prad czerpie z MG2.

    Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
    nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
    mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.

    >a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
    >silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
    >zysków z wspomagania elektrykiem.

    bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
    wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
    optymalnej pracy.

    >Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

    Tez mi sie cos takiego wydaje.
    Komisjny pomiar ?

    >większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
    >niespecjalnie.

    Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
    falowniki.
    To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

    J.

  • 23. Data: 2016-08-04 14:16:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
    > napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

    no i?

> [...]
    > obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
    > Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego

    ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście

    ano

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2016-08-04 14:28:29
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:

    > Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?

    w 2010 nie było wersji plug-in więc z pewnością nie doładowywał z
    gniazdka tylko tyle co z silnika spalinowego i hamowania czyli samej
    jazdy :-)

  • 25. Data: 2016-08-04 14:33:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >no i?

    No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.

    >ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście

    Nawet na szosie.

    Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w
    skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?

    To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
    Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.

    W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na
    autostradzie to raczej nie.

    J.

  • 26. Data: 2016-08-04 15:02:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.
    >
    > W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na

    ale na autostradzie i tak cała moc jest brana ze spalinóki wraz z
    ładowaniem aku itd.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2016-08-04 17:39:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-03 o 21:36, s...@g...com pisze:
    > Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE
    trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na
    autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący
    sposób podróżowania.

    Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?

    Biorąc pod uwagę podobno dobrze wykonany pojazd, mniej wysilony silnik i
    baterie które nie psują się tak jak wróżyli malkontenci to kalkulacja
    zakupu za te 30 tys. zaczyna być atrakcyjna zamiast coraz bardziej
    problematycznych diesli.

  • 28. Data: 2016-08-04 17:48:18
    Od: p...@g...com

    Sprawdź po prostu na spritmonitor.de dla pierwszego Priusa średnie to nieco ponad 5
    litrów

  • 29. Data: 2016-08-04 18:12:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04.08.2016 o 17:39, z pisze:

    > Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?

    Nie.
    Przyjmij tyle ile pali normalny samochód - bo ile energii chcesz
    odzyskać przy ciągłej jeździe na autostradzie przy hamowaniu?
    Promil?

    A cała reszta to skąd się ma wziąć, jak nie z silnika spalinowego?
    To co masz wcześniej w aku wystarcza na kilka km.
    A potem tą energię trzeba mu dostarczyć z jedynego możliwego źródła -
    czyli z BENZYNY.
    Każdy diesel zrobi to sprawniej.

    To nie perpetum mobile i z powietrza prądu nie weźmie.

  • 30. Data: 2016-08-04 18:26:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):

    > Prius spali 5 litrów?

    Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
    hybryda musi być lepsza, nie?
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a