-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: koniec diesli
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net> <a...@m...org>
<psmgln$qed$1@news.vectranet.pl> <1gr1gassakkyr$.dlg@myjk.org>
<psmhf8$qed$2@news.vectranet.pl> <a...@m...org>
<psmv0t$u31$1@news.vectranet.pl> <1...@m...org>
<pstt7r$qc$1@news.vectranet.pl>
Date: Mon, 19 Nov 2018 10:31:03 +0100
Message-ID: <h...@m...org>
Lines: 81
NNTP-Posting-Host: 83.9.16.26
X-Trace: 1542619862 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 83.9.16.26:8548
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644148
[ ukryj nagłówki ]Mon, 19 Nov 2018 08:45:47 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
> No przecież nie liczyłeś tej cechy jako wady. Skleroza?
> Jedyną wadą miał być brak szybkiego ładowania,
> mam Ci przypominać Twój własny post?
Nie musisz przypominać -- napisałem wyraźnie że pojemność mają
wystarczającą, nawet jeśli jest niska na jednostkę masy, ale w tej chwili
głównym problemem jest szybkość ładowania. Większe baterie, które można
przecież zamontować, to jeszcze dłuższy czas ładowania -- a nie krótszy.
> Co bym miał nie dodać, fanatyka nie przekona.
> Dla niego ideologia zawsze znaczy więcej od faktów.
Otóż właśnie nic byś nie dodał -- za to może byś się czegoś nowego
dowiedział zamiast fanatycznie tkwić w swoich przekonaniach. :P
> I naprawdę [...] brak sensownej
> możliwości gromadzenia energii elektrycznej.
Na prawdę to, jak już niejednokrotnie pisałem, główny problem jest w
powolnym ładowaniu. Ludzie jeżdżą na gazie z zasięgiem 200km i żyją.
Przeżyli by zasięg 200km gdyby łądowanie baterii zajmowało pięć minut. Ale
zajmuje z pół godziny w trybie rapid i jeszcze rozpieprza akumulator.
> Obecnie elektryki nie kosztują mniej, a znacznie więcej
> od konwencjonalnych aut właśnie przez akumulatory,
> natomiast ich zasięg jest żałosny,
> więc i tak trzeba mieć drugie auto. Ekologia jak zbój.
200km to słaby zasięg? Zdecydowanej większości wystarczy nawet mniej --
sprawdzić czy nie prezes/dyrektor/handlowiec. Ja maksymalnie jeżdżę 80km,
wiecej tylko od święta, żona jeszcze mniej, bo tylko do pracy ze 20km/dzień
i trochę na jakieś zajęcia/sklep. Podobnie ma większość moich znajomych,
większość rodziny, jeśli nie wszyscy. I wszyscy się samochodu elektrycznego
boją, bo nie da się SZYBKO ŁADOWAĆ, nie wspominając że w naszym
ciemnogrodzie w ogóle nie ma gdzie tego robić. No, poza tym że jeszcze
bardziej boją się jego ceny, która jest absurdalnie wysoka.
> Jeśli problem aku się rozwiąże
Rozwiąże się jak będzie go można szybko ładować. Nic nikomu po dużej
pojemności skoro się będzie ładować do pełna, bez dewastowania ogniwa, całą
dobę.
> (nie musi być to zresztą
> akumulator sensu stricte- może ogniwo paliwowe,
> może reaktor? ;-)
No to masz, ogniwo wodorowe. Od tylu lat.
I nie zalało rynku. Czemuż to?
> to nie będzie trzeba nikogo
> do zakupu elektryka namawiać żałosną propagandą
> i rządowymi dotacjami (czyli zrzucaniem się przez
> biedaków na fanaberie bogaczy)- klienci sami się
> rzucą kupować.
Poważnie żałosna propaganda jest lepsza od żałosnej demagogii? Ochrona
ludzi przez rząd jest podstawą działalności rządu (a przynajmniej powinna
być, tak jak ma to miejsce na zachodzie), a ochrona się przekłada na
mniejsze pieniadze potrzebne do leczenia tych ludzi, także przez samych
ludzi. Dla Ciebie to może propaganda, dla innych realna możliwość
zmniejszenia kosztów utrzymania społeczeństwa na chodzie.
> Na razie jedyną w miarę sensowną alternatywą jest
> hybryda- zresztą też stary pomysł, na statkach stosowany
> od dziesiątków lat.
Mam hybrydę PHEV, i choć ponad 90% jeżdżę na prądzie, to uważam to za ślepą
uliczkę. Tylko dlatego mam hybrydę, że chciałem mieć elektryczne, przede
wszystkim CICHE, auto, oraz że było z pewnego źródła, a nie mając podobnej
alternatywy elektrycznej (pojemny SUV gdzie zmieszczę 5 os., wózek i inne
graty). To wprost oczywiście przez absurdalne ceny i brak wyboru na rynku.
Ile po wyjeździe z fabryki kosztuje np. I-MiEV to już pisałem, niemniej
nadal nie znalazłem odpowiedzi dlaczego w salonie auto kosztuje 3-4x
więcej.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 19.11.18 10:35 Dominik Ałaszewski
- 19.11.18 10:35 Myjk
- 19.11.18 10:36 Myjk
- 19.11.18 10:46 Mateusz Viste
- 19.11.18 10:52 Myjk
- 19.11.18 11:45 Dominik Ałaszewski
- 19.11.18 12:00 J.F.
- 19.11.18 12:10 J.F.
- 19.11.18 12:24 Mateusz Viste
- 19.11.18 12:52 Myjk
- 19.11.18 13:42 Myjk
- 19.11.18 13:52 robot
- 19.11.18 13:51 J.F.
- 19.11.18 13:54 robot
- 19.11.18 14:00 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=