  • 61. Data: 2016-08-01 11:09:17
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 31.07.2016 21:28, J.F. pisze:

    >Występują (bardzo rzadko), ale są nielegalne.

    Jestes pewny ?
    Rozporzadzenie o znakach jak najbardziej przewiduje znak "zwykle
    rondo", tzn po prostu rondo bez przymiotnikow, gdzie pierwszenstwo ma
    ten z prawej, a wiec wjezdzajacy.
    I dodatkowo mozliwosc postawienia znaku "ustap pierwszenstwa" na
    wjazdach.

    Do tego jest drugie czy wiecej rozporzadzen o znakach i drogach,
    bedacych w sumie bardziej instrukcja dla drogowcow, jak te drogi maja
    byc budowane, organizowane i oznakowane.
    Tam byc moze jest zakaz "zwyklego ronda" czy moze nakaz
    "nienormalnego".
    Ale rozporzadzenia sie zmieniaja :-)

    J.

  • 62. Data: 2016-08-01 11:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    >Co więcej - o ile kierowca widząc znak 'ruch okrężny' bez znaku
    >'ustąp
    >pierwszeństwa' powinien się zachować zgodnie z tym znakiem, o tyle
    >taki
    >znak jest nielegalny i należy donieść do odpowiednich organów
    >kontrolnych.
    >Zgodnie z rozporządzeniem "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem
    >A-7".

    Z tym, ze samodzielny znak C-12 jest opisany w innym rozporzadzeniu,
    chyba takze w konwencji wiedenskiej, walkowany na kursie na PJ, glowy
    nie dam czy nie sprawdzany na egzaminie - wiec kierowca powinien
    wiedziec jak prawidlowo przejechac przy braku znaku A-7.

    W dodatku wiedza sie przyda za granica ... choc prawde mowiac nie
    pamietam jak to jest w Niemczech czy Francji ... jakos chyba nigdy nie
    bylo sytuacji kolizyjnej ...

    J.

  • 63. Data: 2016-08-01 11:30:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Osobiście bym takich rond zakazał

    Dawno, dawno temu, na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym obowiązywało
    odwrotne pierwszeństwo niż na pozostałych skrzyżowaniach. Zmieniło się
    chyba w tym samym czasie, kiedy wprowadzono zakaz wjazdu za sygnalizator
    z czerwonym światłem.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 64. Data: 2016-08-01 11:38:16
    Temat: Re: kto ma
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zgodnie z rozporządzeniem "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7".

    Głupoty wypisujesz.

  • 65. Data: 2016-08-01 11:53:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    Monday, August 1, 2016, 2:06:50 AM, you wrote:

    > Nie ma. Ma C-9.
    > https://www.google.pl/maps/@52.2660781,20.9790481,3a
    ,75y,163.32h,77.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMjoTnL7cZh-0
    xfPzXQehFg!2e0!7i13312!8i6656

    No to nie jest to rondo. Podobnie jak tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@51.0900879,17.0166531,18
    https://www.google.pl/maps/@51.0892263,17.0155499,3a
    ,75y,28.38h,87.76t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTNIlrmtJlTykE
    alvgb5Z1g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%
    3DTNIlrmtJlTykEalvgb5Z1g%26output%3Dthumbnail%26cb_c
    lient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26
    h%3D100%26yaw%3D194.62697%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2016-08-01 11:56:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Monday, August 1, 2016, 9:41:25 AM, you wrote:

    > Ja znam takie dwa:
    > https://www.google.pl/maps/@51.1175881,17.0890541,3a
    ,75y,82.99h,76.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1saqEOzXbokFUVC
    Hv6oDhmrA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
    > Wrocław. Proszę poklikać sobie z każdej strony tego ronda i pooglądać
    > znaki. Nie ma znaku, że ruch okrężny, ale okrągły trawnik na środku jest
    > i wokół niego się jedzie.

    To nie jest rondo.

    > I drugie:
    > https://www.google.pl/maps/@52.1773106,21.018673,3a,
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656
    > Nieco mniejsze, nawet znak z rondem jest, ale na takim pierwszeństwo ma
    > ten z prawej, skoro żółtego trójkąta nie ma.

    Dobrze, że to osiedlowe dróżki...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2016-08-01 11:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, August 1, 2016, 9:37:37 AM, you wrote:

    > Czego w tym wypadku zrobic się nie dało.

    Wskaż mi, dlaczego się nie dało. Który ciąg miał mieć pierwszeństwo?
    https://www.google.pl/maps/@50.26353,19.0554892,280m
    /data=!3m1!1e3

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2016-08-01 12:01:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, August 1, 2016, 11:01:51 AM, you wrote:

    > Występują (bardzo rzadko), ale są nielegalne.

    Ale obowiązują :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2016-08-01 12:03:54
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-08-01 07:41, Jarko wrote:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...null> napisał w wiadomości

    > Sprecyzuj. On wali w ciebie, bo ty wjechałeś na jego pas,
    > czy on wali w ciebie, bo on wjechał na twój pas ?

    | |
    | |
    | |
    | |
    / \
    / x \
    --------- _ -------------
    / \ J
    ? | |
    --------- \_/ --------------
    \ /
    \ /
    | O |
    | |
    | |
    | |
    | |

    Niniejszym precyzuje (ogladac na foncie o stalej szerokosci).
    O - on
    J - ja
    x - przyblizone miejsce "walenia"

    nawet tak mi wyszedl rysunek, ze dla niego przez rondo droga jest jakby
    bardziej na wprost - czyli on widzi, ze tam gdzie jest ? nic nie ma wiec
    nawet nie zwalnia i na pelnej predkosci wjezdza na rondo - a ja
    powiedzmy wtaczam sie dosc wolno. Wjezdzamy na rondo rownoczesnie tyle
    ze on 2 czy 3 razy szybciej - stad przy braku reakcji ktorejkolwiek ze
    stron dochodzi do kolizji mniej wiecej w miejscu oznaczonym x - zwykle
    lewa tylna czesc pojazdu J. Rondo ma jeden pas, na wjazdach stoi A7.

    Co do pytania to nie wjechalem na jego pas - albo inaczej - tak samo on
    wjechal na moj jak i ja na jego - bo wjezdzalismy jednoczesnie.

    Chyba opis sytuacji jest juz w miare zrozumialy.

    --
    mk4

  • 70. Data: 2016-08-01 12:03:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, August 1, 2016, 11:00:22 AM, you wrote:

    [...]

    > Zgodnie z rozporządzeniem "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7".

    Którym rozporządzeniem? Zacytuj DOKŁADNIE zapis.

    --
    Best regards,
    RoMan